[ad_1]

به گزارش خبرنگار مهر، علی علیزاده عصر چهارشنبه در دیدار با استاندار گیلان با اشاره به بازدید از پل مرزی و گمرک، پایانه و راه آهن آستارا، گفت: گیلان به ویژه آستارا برای جمهوری آذربایجان از اهمیت زیادی برخوردار است.

وی به همکاری های مشترک دو کشور پس از دیدار دو رئیس جمهوری و امضا توافقنامه اشاره کرد و افزود: بهره برداری از پل ماشین رو آستارا حمل و نقل بین این دو کشور را دو برابر می کند.

سفیر جمهوری آذربایجان در ایران با بیان اینکه با وجود شیوع ویروس کرونا مرزها محدود نشد و ترانزیت کالا در حال انجام است، اظهار کرد: در مدت یک سال گذشته تجارت بین دو کشور ۳۰ درصد افزایش داشته است.

وی به وجود پتانسیل های بالای ارتباطی دو کشور اشاره و خواستار شتاب در تقویت زیرساخت ها شد و ادامه داد: تعیین اولویت ارتباط با همسایگان از سوی رئیس جمهوری اسلامی ایران باعث تعمیق و افزایش روابط می شود.

علیزاده همسایگی زمینی و دریایی دو کشور ایران و جمهوری آذربایجان را منجر به گسترش روابط اقتصادی و همچنین مبادلات انرژی بین این دو کشور برشمرد و گفت: در خصوص پایانه آستارا، تلاش شده تا در کمیسیون مشترک روند را شتاب ببخشیم.

وی با اشاره به علاقمندی تاجران دو کشور برای گسترش مبادلات اقتصادی، تصریح کرد: با افتتاح راه آهن رشت-آستارا حجم مبادلات تجاری چند برابر خواهد شد که بسیار اثربخش است.


[ad_2]
منبع
همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان