[ad_1]

به گزارش خبرنگار مهر، ولی جهانی ظهر پنج شنبه در جلسه ستاد تسهیلات سفر استان گیلان با اشاره به ورود بیش از یک میلیون و ۹۸۵ هزار خودرو در ایام نوروز به استان، اظهار کرد: در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته شاهد رشد ۳۸ درصدی ورود خودرو به گیلان بودیم.

وی همچنین به ورود بیش از هفت میلیون مسافر نوروزی به استان گیلان اشاره کرد و افزود: این تعداد مسافر از طریق حمل و نقل زمینی و هوایی وارد استان شده که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته رشد ۳۰ درصدی داشته است.

مدیر کل میراث فرهنگی گیلان در ادامه با اشاره به افزایش ۲۰۷ درصدی اقامت مسافران در استان، گفت: ۴۴ درصد مسافران در مراکز اقامتی وابسته به این اداره کل، ۲۸ درصد در خانه مسافرها و مابقی در سایر مراکز اقامتی استان گیلان اسکان یافتند.

وی با بیان اینکه در ایام نوروز ۲۷۷ هزار مسافر از موزه ها و بناهای تاریخی استان گیلان بازدید کردند، تصریح کرد: در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته رشد ۷۰ درصدی داشته است.

جهانی با اشاره به حضور ۳۷۱ گردشگر خارجی در ایام نوروز و رشد ۳۰ درصدی در استان گیلان، افزود: گردشگران خارجی از کشورهای جمهوری آذربایجان، چین، روسیه، لبنان و برخی از کشورهای عربی بوده اند.

وی اضافه کرد: از ابتدای آغاز مسافرت های نوروزی به استان گیلان تا پایان تعطیلات ۵۴۲ مورد بازدید از مراکز و تأسیسات گردشگری انجام شده است.


[ad_2]
منبع
همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان