[ad_1]

به گزارش خبرنگار مهر، هادی تیزهوش تابان امروز (پنج شنبه) در مراسم تجلیل از صادرکنندگان برتر گیلان با اشاره به راه اندازی مرکز شتاب دهنده صادرات استان، اظهار کرد: این مرکز در راستای تحقق شعار سال بوده و به منظور تقویت و حمایت از شرکت های دانش بنیان است.

وی با تأکید بر لزوم همراهی و همگامی همه دستگاه ها اقتصادی گیلان، ادامه داد: مقرر شده با همکاری پارک علم و فناوری و اتاق ها در راستای تجاری سازی واحدهای دانش بنیان گام برداشته شود.

رئیس اتاق بازرگانی گیلان در ادامه به برخی اهداف این مرکز شتاب دهنده صادرات اشاره و اضافه کرد: توسعه بازارهای داخلی و خارجی از جمله این اهداف است.

وی با بیان اینکه با شناسایی واحدهای دانش بنیان و فناور نسبت به آموزش واحدها اقدام می شود، ادامه داد: در گام بعدی با اصلاح ساختار سازمانی واحدها پروسه تجاری سازی آنها آغاز می شود.

تیزهوش تابان با اشاره به اینکه ایجاد مرکز شتاب دهنده با کمک نخبگان دانشگاهی و تجار موفق در بازارهای جهانی فعالیت خود را آغاز می کند، تصریح کرد: برای راه اندازی این مرکز ورود واحدهای تولیدی و شرکت های تجاری به بازارهای جهانی و بین المللی است.

رئیس اتاق بازرگانی مشترک ایران و روسیه با بیان اینکه استان گیلان به عنوان استان معین صادرات به فدراسیون روسیه انتخاب شده است، ادامه داد: گیلان با داشتن پتانسیل های مهم اقتصادی و سرمایه گذاری نقش مؤثری در توسعه مراودات تجاری ایران با دو کشور روسیه و آذربایجان دارد به همین منظور توسعه زیرساخت ها از مؤلفه های مهم رشد و توسعه این استان قلمداد می شود.

وی با تأکید بر لزوم توسعه زیرساخت های تجاری در گیلان، اظهار کرد: تقویت این زیرساخت ها به تقویت تجارت کشور کمک می کند.


[ad_2]
منبع
همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان