[ad_1]

در آستانه روز قدس سفرای کشورهای اسلامی مستقر در روسیه با حضور در نشست مشترک خبری با موضوع «قدس، قلب جهان اسلام» دیدگاه های خود را درباره جنایات صهیونیست ها و ضرورت اتحاد دنیای اسلام در برابر اشغالگران بیان کردند .

به گزارش ایسنا، در این نشست خبری که همچون چند سال گذشته به میزبانی خبرگزاری ریانووستی روسیه برگزار شد، «کاظم جلالی»، سفیر جمهوری اسلامی ایران در روسیه ، «عبدالحفیظ نوفال»، سفیر فلسطین، «ریاض حداد»، سفیر سوریه ، «عبدالرحمن الحسینی»، سفیر عراق ، «روشن آبیاسوف»، معاون مفتی اعظم مسلمانان روسیه و «سرگئی بابورین»، رئیس جنبش رهایی قدس حضور داشتند . 

شرکت کنندگان در آغاز این نشست خبری با تمجید از ابتکار تاریخی رهبرکبیر و بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران مبنی بر نامگذاری آخرین جمعه ماه مبارک رمضان، به عنوان روز قدس، خواهان وحدت و یکپارچگی مسلمانان و آزادی خواهان جهان برای مقابله با جنایات اشغالگران و کمک به ملت مظلوم فلسطین شدند.

جلالی در نشست خبری «قدس، قلب جهان اسلام» با تشریح اقدامات رژیم غاصب اسرائیل در طول هفت دهه اشغال گفت: امام راحل امت به درستی آخرین جمعه ماه مبارک رمضان را روز قدس نام گذاردند تا آرمان قدس شریف به فراموشی سپرده نشود.

وی افزود: حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی، تنها راه دمکراتیک برای حل مسئله فلسطین را بازگشت همه آوارگان فلسطینی و برگزاری یک همه پرسی با حضور همه ساکنان واقعی سرزمین فلسطین می دانند تا درباره آینده کشور خود ابراز عقیده کنند. 
 
جلالی به نقشه های شوم آمریکا و رژیم جنایتکار صهیونیستی اشاره کرد و گفت: هفت دهه مقاومت ملت مظلوم فلسطین در برابر صهیونیست ها، بیانگر آن است که حق بر باطل پیروز خواهد شد.

وی با اشاره به اوضاع کنونی فلسطین و جنایات وحشیانه و مداوم غاصبان صهیونیست اظهار کرد: تجربه تاریخی به همه جهانیان نشان داد که تنها راه ، مقاومت و ایستادگی در برابر ظلم و جنایت صهیونیست ها و حامیان این رژیم جعلی ، از جمله آمریکاست.

سفیر فلسطین در روسیه نیز در این نشست ،نامگذاری روز قدس از سوی امام خمینی (ره) را اصلی ترین عامل زنده ماندن مسئله فلسطین برشمرد و گفت: اگر حمایت های معنوی جمهوری اسلامی ایران نبود ، دهه ها پیش موضوع فلسطین برای همیشه به فراموشی سپرده شده بود.

سفرای عراق و سوریه در روسیه نیز در این نشست بر ضرورت حمایت از مبارزان فلسطینی در برابر رژیم تا بن دندان مسلح صهیونیستی تاکید کردند و از سازشکاری برخی رژیم های عربی با رژیم صهیونیستی به شدت انتقاد کردند.

انتهای پیام


[ad_2]
منبع
همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان