[ad_1]

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری فارس، وزارت دفاع روسیه شامگاه سه شنبه خبر داد که اوکراین کنترل تمام منطقه خرسون و همچنین بخش هایی از سه منطقه دیگر را از دست داده است. 

بیش از دو ماه از آغاز جنگ روسیه و اوکراین می گذرد و جنگ همچنان در شهرهای اوکراین ادامه دارد و هنوز توافقی بین دو طرف صورت نگرفته است.

احسان رفاهی، خبرنگار فارس در اوکراین پیشتر گزارش کرده بود، روستاهای میان «خرسون» و میکلایوف اکثراً خالی از سکنه شده و برق و آب این مناطق قطع شده است و از طرف دیگر، برخی مناطق مسکونی نیز هدف حمله موشکی قرار گرفته و یک پل نیز به طور کامل تخریب شده است.

طبق گزارش خبرنگار فارس، آثار بر جا مانده از تأسیسات نظامی تخریب شده در حومه میکلایوف کاملاً مشهود است و صداهای انفجارهای پراکنده نیز شنیده می شود.

 «سرگئی لاوروف» وزیر امور خارجه روسیه امروز (سه شنبه)، وضعیت فعلی اوکراین را نتیجه توسعه طلبی نامحدود ناتو توصیف کرد.

 لاوروف در گفت وگو با «آنتونیو گوترش» دبیرکل ناتو در خصوص وضعیت اروپا و اوکراین و جمهوری های لوهانسک و دونتسک تصریح کرد که وضعیت فعلی اوکراین، نتیجه سیاست های توسعه طلبانه نامحدود ناتو است.

«ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه در تاریخ ۲۴ فوریه (پنجم اسفند ماه) به درخواست کمک جمهوری های دونباس لوهانسک و دونتسک برای دفاع در مقابل حملات اوکراین، دستور آغاز عملیات نظامی ویژه در اوکراین را صادر کرد و هدف این عملیات را نازی زدایی و خلع سلاح اوکراین توصیف کرد و تأکید کرد که کی یف از درخواست خود برای پیوستن به ائتلاف ناتو کناره گیری کند.

روسیه از آن زمان تأکید کرد که تنها زیرساخت های نظامی اوکراین را هدف قرار می دهد و به هیچ عنوان به دنبال اشغالگری وحمله به غیرنظامیان نیست.

انتهای پیام/ص


[ad_2]
منبع
همرسانی کنید:
برچسب‎ها : تیر

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان