روز قدس متعلق به چه کسانی است؟

۱۴۰۱/۰۲/۱۰ ۰۱:۵۷ چاپ کد خبر: 162092
[ad_1]


به گزارش خبرگزاری فارس، کمیل خجسته در یادداشتی نوشت: روز قدس یک روز آرمانی است. این روز به چند گروه متعلق است:
1.  مردم سالاران که به حق انتخاب مردم معتقد هستند. انقلاب اسلامی سال هاست که طرحش را درخصوص حل مسئلۀ فلسطین بیان کرده است. برخلاف تصور خیلی ها که فکر می کنند راه حل فلسطین در یک مسیر جنگی است اما طرح انقلاب اسلامی بسیار عقلانی، جهانی پسند و مترقی است. رهبر انقلاب اسلامی به صراحت بیان کرد ه اند که «تنها راه حلّ مسألۀ فلسطین این است که مردم واقعی فلسطین -چه مسلمان، چه مسیحی، چه یهودی- رفراندوم کنند و تصمیم بگیرند که چه رژیمی بر کشورشان حاکم باشد.» 
2.  انسانی که ظلم برایش مهم است و در مقابلش می ایستد. سال هاست که سقف خانۀ عده ای از مردم را روی سرشان خراب کرده اند. سال هاست در ایست بازرسی های اعصاب خردکن زمان را ار فلسطینی ها گرفته اند. معروفست که فلسطینی ها نمی توانند روی زمان حساب کنند؛ چون هر بار ممکن است در مواجه با ایست بازرسی ها بی مورد گرفتار بشوند. خود این ترفندی است تا عطای زندگی در خانۀ خودشان را به لقایش بسپرند و از سرزمینشان خارج بشوند. 
3.   آنانی که وحدت جهان اسلام را امری استراتژیک می دانند. چه آن هایی که نگاه دیندارانه به آن دارند و چه آنانی که دنبال تنش صفر با همسایگان و منطقه هستند تا منافع ملی تامین شود. فلسطین بهترین عنصر وحدت ساز در منطقه است. فلسطین، آرمانی مشترک بین آحاد مردم منطقه از شیعه تا سنی و فرق اسلامی است. فلسطین ملت ها را برادرانه دوشادوش هم قرار می دهد. اینجاست که معلوم می شود چرا باید تکفیری ها ظهور کنند؟!  
4.  توجه به فلسطین امنیت ملی را بالا می برد. تمرکز بر فلسطین عمق استراتژیک مرز دفاعی ایران را بالا برده است. تشکیل دولت غاصب در این نقطه ژئوپلتیکی، با یک هدفِ بلند مدتِ استکباری به وجود آمد. اولا تجربۀ امپراطوری عثمانی برای استعمارگران بسیار گران درآمده بود. ثانیا به وجود آوردن این دولت در این نقطه حسّاس که تقریباً قلب دنیای اسلام و یک سه راهی بین آسیا و آفریقا و اروپا است - برای خاطر این بود که تداوم سلطه استعمارگرانِ آن روز - که در رأسشان دولت انگلیس بود - بر دنیای اسلام باقی بماند.
اشغالگرانی که شعارشان غصب «نیل تا فرات بود» و با انواع طرح هایی مثل «تغییر نقشۀ خاورمیانه» و «معاملۀ قرن» به دنبال فتح کامل این منطقه بودند امروز نه تنها از لبنان عقب نشینی کرده اند، نیروهای ایرانی را از سوریه مشرف بر خود می بینند، بلکه در داخل فلسطین از غزه، کرانۀ باختری احساس تهدید می کند و نمی تواند شرش را بر مردم ایران برساند.

انتهای پیام/









این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید




[ad_2]

منبع
همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان