[ad_1]

به گزارش خبرنگار مهر، سردار محمد عبدالله پور صبح شنبه در جمع در جلسه با فعالان قرآنی در سالن اجتماعات سپاه قدس گیلان با بیان اینکه توجه به فرهنگ قرآن یکی از اهداف سپاه پاسداران در کل کشور است، اظهار کرد: توجه به فرهنگ قرآنی باید در بین جوانان گسترش داده شود زیرا در این صورت می توان جامعه ای سرشار از شادابی و موفقیت داشت.

وی با اشاره برنامه های سپاه قدس گیلان در اجرای فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص پرورش ۱۰ میلیون حافظ قرآن در کشور، گفت: در راستای توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری، سپاه پاسداران شیوه نامه ای را تحت عنوان «ترویج و فرهنگ سازی حفظ قرآن» در سال ۹۷ تهیه و تدوین کرده است.

فرمانده سپاه قدس گیلان با تأکید بر اجرای درست شیوه نامه «ترویج و فرهنگ سازی حفظ قرآن» در سپاه قدس گیلان، بیان کرد: بر همین اساس و در راستای تربیت حافظان قرآن، سپاه قدس گیلان از اواخر سال ۹۸ طرح حافظین قرآن را به صورت جدی در دستور کار خود قرار داده است.

سردار عبدالله پور نقش مدرسان و مربیان قرآنی در اجرای شیوه نامه ترویج و فرهنگ حفظ قرآن را بسیار مهم و مؤثر دانست و افزود: در سال جدید هشت مدرس آقا و خانم در حوزه حفظ و روخوانی قرآن به مدت یک هفته به استان قم اعزام شدند که هر کدام از آنان موظفند تا در شهرستان و ناحیه خود ۲۰ مربی قرآنی را پرورش دهند.

وی با بیان اینکه بدون توجه به مدرسین و مربیان قرآنی هیچ موفقیتی در حوزه پرورش حافظان قرآن حاصل نمی شود، تصریح کرد: از دو سال گذشته و به منظور تربیت مربیان قرآنی یک اقدام زیربنایی توسط سپاه قدس گیلان انجام شد به طوری که در تمامی شهرستان های استان یک مدرس آقا و یک مدرس خانم در هر ناحیه انتخاب شدند که وظیفه پرورش و تربیت مربیان را بر عهده دارند.

فرمانده سپاه قدس گیلان ادامه داد هر مدرس خانم و آقا باید در هر حوزه حداقل یک الی پنج نفر را پرورش داده و آنان وظیفه تربیت حافظان قرآن کریم و روخوانی را برعهده دارند.

سردار عبدالله پور، تعداد حافظان قرآن پرورش یافته در گیلان توسط سپاه قدس را خوب دانست و گفت: در سال ۹۹ و با تلاش های صورت گرفته هزار و ۳۱۳ حافظ، در سال گذشته هزار و ۴۰۰ حافظ قرآن در گیلان پرورش یافته و طبق برنامه ریزی های انجام شده و در سال جدید هزار و ۴۰۰ حافظ قرآن پرورش داده می شوند.

وی با اشاره به اجرای طرح صراط توسط سپاه قدس گیلان بیان کرد: طرح صراط یکی از طرح های مهم در سپاه قدس است زیرا در این طرح مباحث روخوانی، روان خوانی مفاهیم قرآن، نهج البلاغه و صحیفه سجادیه در تمامی پایگاه های بسیج با بیش از ۶۱۶ گروه ۱۰ الی ۲۰ نفره در جریان است.

فرمانده سپاه قدس گیلان با ابراز خرسندی از برنامه ریزی صورت گرفته در خصوص پرورش بیش از ۲۰ هزار نفر در مبحث تربیت حافظ و متربی برادر و خواهر بیان کرد: در سال جدید در مجموع ۱۷ هزار و ۸۳۹ نفر در مبحث تربیت حافظ و متربی و ۱۰ هزار نفر در اقشار برنامه ریزی شده است.

بنا بر اعلام عبدالله پور از امسال واحد قرآنی در گیلان راه اندازی خواهد شد که هر واحد باید ۲۰۰ نفر را تحت پوشش قرار داده و در چرخه حفظ و روخوانی قرار دهد.


[ad_2]
منبع
همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان