[ad_1]

فردین مهرابیان در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به آخرین وضعیت آمارهای کرونایی در استان گیلان، اظهار کرد: در شبانه روز گذشته شاهد ثبت کمترین تعداد بستری های روزانه کرونایی طی ماه های اخیر در استان گیلان بوده ایم.

وی به پذیرش و بستری ۱۶ بیمار کرونایی در بیمارستان های استان گیلان در شبانه روز گذشته، گفت: هم اکنون مجموع بیماران کرونایی بستری در گیلان به ۱۲۶ نفر رسیده است.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی گیلان با بیان اینکه حال ۲۵ بیمار کرونایی وخیم گزارش شده است، افزود: ۳۱ بیمار کرونایی نیز در بخش مراقبت های ویژه بستری هستند که سه نفر امروز به این بخش منتقل شده اند.

وی در ادامه با تأکید بر عدم عادی انگاری کرونایی با توجه به کاهش آمارها از سوی شهروندان، اضافه کرد: با توجه به در پیش بودن تعطیلات عید سعید فطر و حضور مسافران در استان شهروندان باید با جدیت بیشتری شیوه نامه های کرونایی را رعایت کنند.

مهرابیان همچنین بر ضرورت توجه شهروندان به تکمیل نوبت های واکسیناسیون به ویژه تزریق دُز سوم برای افزایش سطح ایمنی خود و دیگران، تأکید کرد: کاهش آمارهای کرونایی با وجود سفرها نشان دهند تأثیر فراوان واکسیناسیون است.

وی در ادامه به رنگ بندی های جدید اعلام شده از سوی وزارت بهداشت اشاره و تصریح کرد: همه شهرستان های استان گیلان در وضعیت زرد قرار دارند.

مهرابیان ادامه داد: در اطلاعیه جدید وزارت بهداشتی ماسال، رودبار، رشت، خمام، بندرانزلی، سیاهکل و لاهیجان از وضعیت نارنجی خارج و در حال حاضر در وضعیت زرد قرار گرفته اند.


[ad_2]
منبع
همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان