افزایش تولید طلای سرخ در گیلان

۱۴۰۱/۰۲/۱۰ ۰۸:۳۷ چاپ کد خبر: 162164
[ad_1]

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، منوچهر پارسافر امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه توسعه کشت و تولید طلای سرخ در گیلان از برنامه های کاری جهاد کشاورزی در سال جاری است، اظهار کرد: شهرستان سیاهکل در صدر جدول تولید زعفران گیلان قرار دارد و تولید این محصول در زعفران بیش از دیگر شهرستان های گیلان جا افتاده است.

وی با اشاره به افزایش چشمگیر شهرستان های تولید زعفران در گیلان گفت: علاوه بر شهرستان سیاهکل، تولید و توسعه کشت زعفران در شهرستان رودبار نیز از روند افزایشی چشمگیری برخوردار است و کشاورزان برخی دیگر از شهرستان های گیلان نیز برای تولید طلای سرخ گیلان بیشتر از گذشته رغبت نشان می دهند.

مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی گیلان، کشت زعفران را یکی از شغل های پردرآمد در کشور دانست و بیان کرد: خوشبختانه برخی از کشاورزان به شرایط تولید و فروش زعفران وارد هستند و پرداختن به این امر موجب ارتقای درآمد این افراد شده لذا پرداختن به تولید و توسعه کشت زعفران برای کشاورزان یک شغل جانبی است که در کنار تولید برنج و دیگر مشاغل در حوزه زعفران نیز فعالیت می کنند.

پارسافر با تأکید بر لزوم بهره مندی از ظرفیت جوانان دانش آموخته در رشته کشاورزی تصریح کرد: علاوه بر کشاورزان، جوانان دانش آموخته رشته کشاورزی هم برای افزایش تولید زعفران متقاضی هستند و حتی در مواردی دانش آموختگان دیگر رشته ها نیز مایل هستند برای تولید و کشت این گیاه ارزشمند در استان فعالیت کنند.

وی با اشاره به کیفیت بسیار خوب زعفران کشت شده در استان گیلان گفت: شرایط تولید و توسعه کشت زعفران در برخی از مناطق گیلان مهیا است و زعفران گیلان کیفیت بسیار خوبی دارد و حتی درمواردی برخی از زغفران های گیلان کیفیت بالاتری از زعفران خراسان رضوی دارند.

مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی گیلان با بیان اینکه فعلا میزان عملکرد زعفران در هر هکتار دو تا سه کیلو است، افزود: در تلاش هستیم این میزان به هفت تا هشت کیلوگرم برسد و در صورت تحقق این امر شاهد توسعه صنایع تبدیلی و بسته بندی زعفران گیلان به صورت مدرن و شیک خواهیم بود.

پارسافر با اشاره به اعطای تسهیلات به افراد متقاضی کشت زعفران در گیلان بیان کرد: از افرادی که مایل باشند برای تولید زعفران و پیاز زعفران فعالیت کنند حمایت خواهیم کرد و تسهیلات لازم به افراد توانمند اختصاص خواهد یافت.  

وی با بیان اینکه اخیرا برخی از افراد برای تولید زعفران در گیلان به صورت گلخانه ای نیز متقاضی هستند، تصریح کرد: به متقاضیان برای تکثیر پیاز زعفران در اراضی جلگه ای و پایین دست خاک بسیار خوبی دارد، توصیه می کنیم فعالیت کنند که یکی از فرصت های بسیار خوب است.

انتهای پیام/۸۴۰۰۷


[ad_2]
منبع
همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان