[ad_1]

نماینده مردم تهران با انتقاد از عملکرد هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت: یکی از مباحث اصلی در موضوع شفافیت نحوه اداره جلسات هیئت رئیسه است اما متأسفانه شاهدیم این جلسات بدون حضور خبرنگاران و پشت درهای بسته اداره می شود و حتی صورتجلسه این جلسات به نمایندگان ارائه نمی شود.

به گزارش ایسنا، رضا تقی پور نماینده مردم تهران در جلسه روز شنبه مجلس شورای اسلامی در تذکری شفاهی به هیئت رئیسه مجلس درباره عدم رعایت نوبت رسیدگی به طرح ها اظهار کرد: با توجه به اینکه در مجلس سامانه قانون گذاری و نظارت داریم، انتظار می رود که بررسی طرح ها و لوایح به نوبت و مطابق آیین نامه داخلی باشد؛ این درحالی است که شاهدیم که این نوبت ها بصورت گزینشی و سلیقه ای انجام می شود و ظاهراً سامانه قانونگذاری و نظارت متولی مشخصی ندارد.

وی افزود: بطور مثال من طرحی را تحت عنوان الزام انتشار آراء و اطلاعات در تاریخ ۶ آبان ۱۳۹۹ ثبت کردم اما در سامانه قید شده که این طرح در وضعیت تعیین کمیسیون قرار دارد؛ این طرح اساسا به موضوع شفافیت می پردازد که متاسفانه ماه ها است در مجلس انقلابی معلق مانده و هیچ کس پاسخگوی آن نیست.

این نماینده مجلس با تاکید بر اینکه یکی از مباحث اصلی در موضوع شفافیت نحوه اداره جلسات هیئت رئیسه است، گفت: متأسفانه شاهدیم این جلسات بدون حضور خبرنگاران و پشت درهای بسته اداره می شود و حتی صورتجلسه این جلسات به نمایندگان ارائه نمی شود. اعضای هیات رئیسه سوگند یاد کره اند و باید به آن پایبند باشند.

تقی پور همچنین از عملکرد سخنگوی هیئت رئیسه مجلس انتقاد و اظهار کرد: درحالی که هیئت رئیسه سخنگو دارد شاهدیم که اخبار رسمی هیئت رئیسه توسط افراد غیر بصورت ناقص و نادرست ارایه می شود.

انتهای پیام


[ad_2]
منبع
همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان