[ad_1]

حضور فارغ التحصیلان دانشگاه امام صادق در عرصه های مدیریتی/ واردات خودرو/ حواشی سفر خانواده قالیباف/ ساعت رسمی کشور/ درگذشت «نادر طالب زاده» و ... از موضوعات پربازدید و خبرساز تحریریه سیاسی ایسنا بود که جزییات آن در ادامه می آید.

به گزارش ایسنا، پاسخ رییس دانشگاه امام صادق (ع) به سوالی درمورد حضور پرشمار فارغ التحصیلان دانشگاه امام صادق در عرصه های مدیریتی در صدر اخبار پرمخاطب امروز قرار گرفت.

حجت الاسلام والمسلمین حسینعلی سعدی در گفت وگو با ایسنا با بیان این که یکی از کارکردهای اصلی این دانشگاه تربیت نیرو برای نظام است، اظهار کرد: مقام معظم رهبری دو کارکرد اصلی برای دانشگاه امام صادق (ع) تعیین کرده اند و این دانشگاه براین اساس تاسیس شده است؛ کارکرد اول تولید علوم انسانی اسلامی و کارکرد دوم تربیت نیرو برای نظام است. خوشحال هستیم که دانشگاه امام صادق (ع) در این زمینه به توفیقات خوبی دست پیدا کرده است.

انتقاد رئیس مجلس شورای اسلامی از وضعیت خودروهای داخلی هم از دیگر اخبار  مورد توجه مخاطبان بود.

 قالیباف در جلسه علنی امروز  در پاسخ به تذکر علی بابایی کارنامی نماینده ساری در انتقاد از وضعیت بازار خودرو و با اشاره به جلسه مجمع تشخیص برای بررسی طرح واردات خوردو گفت: در جلسه مجمع تشخیص مفصل توضیح دادم که چطور باید وضعیت خودرو را در کشور اصلاح کنیم. در شرایطی قیمت تمام شده خودرویی مثل پراید ۲۰۰ میلیون تومان است که حتی با ارز حدود ۲۵ هزار تومان هم می توان خودروهایی با قیمت ۵ هزار و ۵۰۰ دلار با کیفیت بسیار عالی وارد کشور کرد.

محمدباقر قالیباف همچنین در نطق پیش از دستور خود تاکید کرد: همه ما باید با جدیت و تلاش بیشتر موانع پیش رو را در جهت مسائل اصلی مردم برداریم و با تدبیر و تلاش جهادی، انقلابی گری عقلانی را سرلوحه کار خود قرار دهیم تا با ریل گذاری دقیق و نظارت موثر راه را برای موفقیت دولت در جهت کارآمدی بیشتر برای حل مسائل اصلی مردم هموار کنیم.

نمایندگان در نشستی غیر رسمی هم به بررسی حواشی سفر خانواده قالیباف به ترکیه پرداختند. سفری که به گفته الیاس قالیباف "مخالف مشی و مرام پدرش" بود.

در همین جلسه قالیباف در توضیح به نمایندگان مجلس با اشاره به اینکه هدف این است که انقلابی بودن مجلس را تحت الشعاع قرار دهند، گفته است: از روزی که آقا مجلس را انقلابی خواندند، در داخل و خارج شروع کردند به تخریب مجلس. عده ای بدنبال پروژه سازی از این خطا بودند تا بتوانند اهداف سیاسی را دنبال کنند لذا تخریب ها را ادامه دادند.  اطلاعات آشکار و پنهان جای تردید نمی گذارد که این یک پروژه برای تخریب سیاسی بوده است.

در همین رابطه حجت الاسلام و المسلمین سید کاظم موسوی نماینده اردبیل درمجلس با بیان اینکه قالیباف، انقلابی و یادگار هشت سال جنگ تحمیلی است، هشدار داد که دشمن امروز می خواهد نیروهای انقلابی را از دست ما بگیرد. ما معصوم نیستیم. این بساط را در کشور جمع کنید.

۲۳۳ نفر از نمایندگان مجلس هم در بیانیه ای از وزیر اطلاعات و رئیس سازمان اطلاعات سپاه خواستند که طراحان و مجریان پروژه های تخریب را شناسایی و با آنها برخورد لازم صورت گیرد.

موضوع تغییر ساعت رسمی کشور هم از موضوعاتی است که از اواخر سال گذشته اخبار مربوط به آن توجه مخاطبان را به خود جلب می کند.

در نهایت بررسی های نمایندگان در این رابطه مقرر شد که به منظور رفع ایراد شورای نگهبان، ساعت رسمی کشور از سال آینده تغییر نمی کند.

بر این اساس به هیات وزیران اجازه داده می شود مطابق ماده ۸۷ قانون مدیریت خدمات کشوری مصوب ۱۳۸۶/۷/۸ با اصلاحات و الحاقات بعدی نسبت به تنظیم ساعات کار ادارات، سازمان ها و مراکز تابعه اقدام کند.

در پی درگذشت نادر طالب زاده، بسیاری شخصیت های سیاسی کشور با صدور پیام های جداگانه ای درگذشت این هنرمند را تسلیت گفتند که گزارش کامل آن را می توانید اینجا بخوانید.

آیت الله سید ابراهیم رییسی رییس جمهور و محمدباقر قالیباف رییس مجلس شورای اسلامی هم در پیام هایی جداگانه فقدان این هنرمند انقلابی را تسلیت گفتند.

واکنش جامعه حقوق کشور در پی نصب بنری توهین آمیز بر سنگ مزار بهمن کشاورز در روزهای اخیر از خبرهای پرمخاطب بامداد امروز بود.

سوم اردیبهشت ماه سال ۱۳۹۸، خبر درگذشت بهمن کشاورز حقوقدان برجسته کشور و رییس اسبق کانون وکلای دادگستری مرکز و اسکودا  بر روی خروجی رسانه ها قرار گرفت و چند روزی است که تصاویری در شبکه های مجازی در حال دست به دست شدن است و در آن بنرهایی با اهانت به شخصیت مرحوم بهمن کشاورز بر روی مزار او نصب شده است. 

این موضوع چند روز بعد از خبر تایید قانون  تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار   از سوی شورای نگهبان در تاریخ ۵ اردیبهشت ماه سال جاری اتفاق افتاد.

* گزارش کامل ایسنا از جلسه علنی امروز (شنبه) دهم اردیبهشت ماه ۱۴۰۱ مجلس شورای اسلامی را می توانید اینجا بخوانید و ببینید.

انتهای پیام


[ad_2]
منبع
همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان