[ad_1]

نماینده مردم فلاورجان در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد:وضعیت وزارت کار به حدی اورژانسی است که اگرتا فردا این روند متوقف نشود به تنهایی برای به زمین زدن دولت کافی است.

به گزارش ایسنا، حجت الاسلام سیدناصر موسوی لارگانی در جلسه امروز یکشنبه مجلس شورای اسلامی در سوالی از وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی مبنی بر اینکه چرا اکثر انتصابات معاونین و مدیران وزارتخانه و روسای سازمان ها از افراد خارج از وزارتخانه هستند؟ اظهار کرد: خدا را شاهد می گیریم که هدفی جز اصلاح امور و به سامان رساندن امور نابسامان وزارتخانه ای که با درصد زیادی از جامعه سروکار دارد، ندارم. اگر اوضاع اسفناک این وزارتخانه نبود از طرح سوال در صحن مجلس می گذشتم.

وی با بیان اینکه تیم وزارتخانه هفته ها است که به مجلس لشکرکشی کردند، خاطرنشان کرد: امروز نیز آقایان از صبح در مجلس خیمه زده اند اما من با شناختی که از عقلانیت، حریت و درایت همکاران دارم مطمئن هستم که نتیجه جلسه امروز موجب تقویت مجلس و قاطبه ملت، نظام و همچنین تقویت دولت آقای رئیسی و نجات وزارت کار از انحراف خواهد بود. من در جلسه رأی اعتماد نیز گفتم که انتخاب آقای عبدالمالکی به عنوان چهره ای جوان و مومن در وهله نخست ظلم به این جوان و سپس به کشور و ملت است.

این نماینده مجلس گفت: طی ۹ ماه گذشته هیچ ملاقات و تماسی با آقای وزیر نداشته ام تا شائبه ای پیش نیاید. امروز نیز با زبان روزه از آقای عبدالمالکی که الحق جوان مومنی نیز هست می خواهم که به این تهمت ها و شبهاتی که دوستان ایشان به بنده و سایر نمایندگان وارد کردند پاسخ دهند و بگویند که در طول ۹ ماه گذشته آیا بنده درخواستی شخصی، منطقه ای، استانی یا حتی ملی از ایشان یا کل سازمان های زیرمجموعه وزارت کار داشته ام یا خیر. از ایشان می خواهم که شفاف پاسخ دهند تا مردم سره را از ناسره بشناسند.

لارگانی با بیان اینکه وضعیت وزارت کار به حدی اورژانسی است که اگر فردا این روند متوقف نشود به تنهایی برای زمین زدن دولت کفایت می کند، اظهار کرد: تهی کردن وزارتخانه از نیروهای کارآمد، با تجربه و غیرسیاسی موجب شده تا تجمعات نوظهوری از سوی کارمندان این وزارتخانه و برخی سازمان های زیرمجموعه صورت گیرد که در تاریخ این وزارتخانه بی سابقه بوده و بیانگر غلبه یأس، ناامیدی و بی انگیزگی در کارکنان و ناتوانی و بی تدبیری وزیر و مدیران مسئول است.

وی گفت: چنانچه وزیری میان پرسنل خود مقبولیت و مشروعیت نداشته باشد در واقع کارایی و مدیریت او در آن مجموعه زیر سوال  می رود.

موسوی لارگانی ادامه داد: وقتی بدنه وزارت خانه که سالها کار کرده و با آزمون و خطا مجرب شده است مشاهده می کنند که همه مدیران از بیرون آمدند و همگی نیروهای فاقد توانایی و شایستگی لازم و بعضا مشکل دار و وابسته هستند و وزیر و اعوان و انصارش رفتاری متکبرانه دارند، آنگاه انگیزه ای برای کار و پیشرفت ندارند.

وی با اشاره به اظهارات عبد الملکی تاکید کرد: وزیر کار مدعی شده است که مدیران وزارت کار از داخل وزارت خانه منصوب شده اند، اما انتصابات انجام شده خلاف این موضوع را نشان می دهد. براساس لیستی که من در دست دارم وزیر کار ۸ معاون خود را از بیرون وزارت خانه انتخاب کرده است، همچنین ۸۲ درصد از مدیران کل، ستادی و روسای مراکز وابسته به این وزارت خانه از بیرون آمده است که این نسل کشی مدیریتی در سازمانها و صندوق های تابعه است.

این نماینده مجلس افزود: به عنوان مثال در سازمان تامین اجتماعی ۲ هزار و ۱۰۰ نفر از مدیران بالاجبار بازنشسته شدند تا جا برای رفقای وزیر باز شود، البته اگر انتخاب مدیران بر اساس شاخص های مدیریتی صورت می گرفت محل اشکال نبود.

موسوی لارگانی با تاکید بر این که وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی یک وزارت خانه سیاسی نیست که این گونه تمام نیروها توسط وزیر قتل عام شده است، اظهار کرد: زمانی که مجموعه مدیریتی وزارت کار با تذکرات ناصحانه نمایندگان مجلس مواجه می شود، خیلی از اتهامات در فضای مجازی نثار دلسوزان می کنند و جنگ روانی راه می اندازند.

وی خطاب به وزیر کار اظهار کرد: مدعی هستید که کارآمدی مهمترین شاخصه دوران شما است، من چند مورد از نتایج انتصابات ناصواب جنابعالی را به محضر ملت شریف ایران می رسانم.

نماینده فلاورجان مدعی شد: تغییر ۳ مدیر عامل در شستا که منجر به کاهش ۹۹ درصدی سود این مجموعه در یک ساله منتهی به ۲۹ اسفند ماه ۱۴۰۰ شده است، سند کارآمدی وزیر کار است. همچنین تغییر ۳ مدیر عامل در تاپیکو و تعدیل ۳۳ نفر در شرکت دخانیات و جذب ۳۰۰ نیروی ستادی با دستور شخص وزیر برای حفظ صندلی در این شرکت از جمله دیگر اقداماتی است که در دوران حضور آقای عبدالملکی در وزارت کار انجام شده است.

موسوی لارگانی با بیان اینکه سفر پر هزینه برخی مدیران وزارت کار به روسیه با هزینه بیت المال و همچنین عدم پرداخت به موقع حقوق اسفند ماه بازنشستگان از دیگر نتایج حضور عبدالملکی در مسند وزارت کار است، گفت: در نهایت کاشف به عمل آمد که علی رغم ادعای آقای وزیر، ۵ هزار میلیارد تومان از یکی از بانکها دریافت کردند تا حقوق را پرداخت کنند و در مقابل ۵۰۰ میلیارد تومان سود پرداخت کردند.

انتهای پیام


[ad_2]
منبع
همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان