[ad_1]

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام احمد ربانی نژاد پیش از ظهر یکشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه با بیان اینکه سالروز شهادت شهید مطهری با عنوان هفته عقیدتی سیاسی در سپاه پاسداران نامگذاری شده است، ادامه داد: امسال هم بر همین منوال برنامه های خوبی توسط سپاه ناحیه مرکزی رشت برگزار می شود.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه مرکزی رشت ایام الله را روزهای خاص و مهم تاریخی در اسلام و جمهوری اسلامی دانست و افزود: برخی از روزهای مهم سال به مانند ۲۲ بهمن، ۱۳ آبان و سالروز شهدایی مثل شهید مطهری به دلیل نقش مهم در تاریخ اسلام و انقلاب را یوم الله محسوب می شود.

حجت الاسلام ربانی نژاد با تاکید بر لزوم توجه به نقش شهید مطهری در حفظ مبانی توحید در ایران، بیان کرد: در دورانی که ماهیت اسلام در خطر و اندیشه ناب توحیدی در حال نابودی بوده است شهید مطهری با فدا کردن تمام هستی و زندگی، خود را فدای حفظ اسلام و توحید در ایران کند.

وی با بیان اینکه شهید مطهری تبیین کننده اندیشه انقلاب اسلامی بوده است، تصریح کرد: هدف سپاه پاسداران انقلاب اسلامی پاسداری از انقلاب است و به این منظور باید درک درستی از انقلاب داشته باشیم و بهترین راه برای تحقق این امر توجه به آموزه های شهید مطهری است.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه مرکزی رشت هدف از پیروزی انقلاب اسلامی را احیا و دفاع از فرهنگ اسلامی دانست و گفت: فطرت مردم ایران با اسلام گره خورده است لذا می توان یکی از اهداف مهم از انقلاب را دفاع و احیا فرهنگ اسلامی در جامعه انقلاب اسلامی دانست.

حجت الاسلام ربانی نژاد با اشاره به برگزاری جلسات متعدد عقیدتی در طول ایام مختلف سال، افزود: جلسات عقیدتی سیاسی در ایام کرونا و با حضور بسیجیان در بستر فضای مجازی و غیر حضوری توسط عقیدتی سیاسی سپاه قدس گیلان توسط سپاه مرکزی ناحیه رشت برگرار شده و این روند ادامه دار است زیرا انجام این کار مردم را با فرهنگ اسلام آشنا می کند.

فعالیت های فرهنگی در ۸۰ مسجد رشت

وی با تاکید بر لزوم توجه به ارائه آموزه های دینی و سیاسی به سربازان توسط سپاه قدس گیلان، بیان کرد: در دو سال دوره سربازی آموزه های دینی و سیاسی مختلفی به جوانان آموزش داده می شود زیرا استکبار در طول سالیان گذشته همواره با دنبال کمرنگ جلوه دادن نقش دین و معنویات در جامعه بوده است.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه مرکزی رشت ادامه داد: برخی از سربازان مشکلات عدیده در عرصه های مختلف دارند و به این منظور دوره های متداوم مشاوره با عنوان میز مشاوره به سربازان مشورت می دهند.

حجت الاسلام ربانی نژاد با گله مندی از فاصله گرفتن خانواده ها از سبک زندگی ایرانی اسلامی، افزود: یکی از دردسرهای جامعه فاصله گرفتن از سبک زندگی ایرانی اسلامی است لذا یکی از برنامه های سپاه توجه به همین امر بوده و کلاس های تربیتی برای ۳۰ هزار نفر در غالب دو هزار و ۵۰۰ الی ۳۰ هزار حلقه برگزار شده است.

وی با اشاره به تأثیرگذاری آموزه های قرآنی در حفظ بنیان جامعه و آشنایی جوانان با فرهنگ قرآن، تصریح کرد: محور اصلی تمامی برنامه های سپاه مساجد هستند زیرا دشمن سعی دارد نقش مساجد در اشاعه فرهنگ اسلامی را کاهش داد و در همین راستا ۸۰ مسجد محوری در سطح شهرستان رشت محض شده است

مسؤول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه مرکزی رشت نقش بصیرت شناسی در خنثی سازی برنامه های استکبار به منظور نابودی انقلاب اسلامی را مؤثر دانست و گفت: در راستای بصیرت شناسی و آشنایی با مفاهیم قرآنی، ۹۷۰ جلسه قرآنی برای بسیجیان برگزار شده است.

ربانی نژاد با بیان اینکه نظام اسلامی یک نظام کارآمد است، تصریح کرد: بر اساس آمار ۱۰۰ مسجد محوری در رشت شناسایی و در هفته عقیدتی سیاسی برنامه های مختلفی از جمله مطالبه گری از مسؤولان و جهاد تبیین در آن اجرایی می شود.


[ad_2]
منبع
همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان