[ad_1]

وزارت دفاع روسیه در ادامه عملیات نظامی خود در اوکراین که بیش از دو ماه از آن می گذرد، گزارشی میدانی از عملیات 24 ساعت گذشته نیروهای مسلح روسیه در اوکراین ارائه و اعلام کرد که سامانه های پدافند هوایی روسیه،در جریان عملیات شبانه، 12 پهپاد اوکراینی و دو موشک «توچکا-یو» این کشور را منهدم کردند.

بنا بر گزارش خبرگزاری روسی «تاس»، وزارت فاع روسیه همچنین اعلام کرده است که نیروهای مسلح روسیه همچنین در طول عملیات شبانه روز گذشته خود، دو بمب افکن «سوخو-24 ام» اوکراین را ساقط کردند.

«ایگور کوناشنکوف» سخنگوی وزارت دفاع روسیه در بیانیه خود در خصوص عملیات نظامی نیروهای مسلح روسیه در اوکراین گفت: «سامانه های پدافند هوایی روسیه دو بمب افکن سوخو-24 ام نیروی هوایی اوکراین را در منطقه «پتروفکسی» در منطقه «خارکیف» ساقط کردند و همچنین در جریان عملیات شبانه، 12 پهپاداوکراین را در مناطق «مژیوایا»، «نوووبوگدانیفکا»، «میروگراد»، «شیروکایا بالکا»، «پرییوتنوی»، تورسکویی»، «استارومیخایلوفسکایا»، «بالاکلیا» و «خارتسیزک» منهدم کردند».

بنا بر گفته کوناشنکوف، دو موشک بالستیک توچکا-یو بر فراز شهرک های توکماک در منطقه زاپروژیا ساقط شده است و بر فراز شهرک سمیونوفکا در منطقه خارکیف نیز دو راکت اوکراینی سامانه راکت انداز چندگانه اسمرچ منهدم شده است.

بر اساس این گزارش، نیروهای هوا-فضای روسیه همچنین با موشک های با دقت بالای خود هفت تأسیسات نظامی اوکراین از جمله سه انبار تسلیحات و مهمات موشکی را هدف قرار دادند.

سخنگوی وزارت دفاع روسیه ادامه داد: «موشک های با دقت بالای نیروی هوایی روسیه، هفت تأسیسات نظامی اوکراین را هدف قرار دادند که در میان آن ها چهار منطقه تجمع نیروی انسانی و تجهیزات نظامی و همچنین سه انبار تسلیحات و مهمات موشکی در شهرک های بریزوو در جمهوری خلق دونستک، اسلاتینو و بارونکووو در منطقه خارکیف نیز بودند».

وزارت دفاع روسیه در بیانیه خود در خصوص روند عملیات نظامی این کشور در اوکراین که از ۲۴ فوریه (پنجم اسفند ماه) آغاز شده است، اعلام کرد که از زمان آغاز عملیات نظامی، تقریباً ۱۵۰ هواپیما و ۶۷۲ پهپاد و ۳۱۲ سامانه راکت انداز چندگنه اوکراین از زمان آغاز عملیات نظامی ویژه روسیه در اوکراین تخریب شده است.

کوناشنکوف در این خصوص توضیح داد: «در مجموع، از آغاز عملیات نظامی ویژه، ۱۴۵ هواپیما، ۱۱۲ بالگرد، ۶۷۲ پهپاد، ۲۸۱ سامانه پدافند هوایی، دو هزار و ۷۰۳ تانک و دیگر خودروهای زرهی و ۳۱۲ سامانه راکت انداز چندگانه اوکراین تخریب شده است».

کوناشنکوف گفت: «هوانوردی نیروی هوافضای روسیه دو سامانه موشکی اس-۳۰۰ اوکراین را منهدم کرد و به دو انبار مهمات و سوخت در خاک اوکراین آسیب رساند».

طبق این گزارش، ارتش و توپخانه های موشکی روسیه ۷۸۶ مرکز تجمع نیروی انسانی و تجهیزات نظامی نیروهای مسلح اوکراین را ظرف یک روز هدف قرار دادند  و ۲۰۰ ملی گرای اوکراینی نیز از بین رفتند.

وی در این خصوص توضیح داد: «توپخانه راکتی، ۷۸۶ مرکز تجمع نیروی انسانی و تجهیزات نظامی نیروهای مسلح اوکراین و همچنین ۲۴ مرکز فرماندهی و سه انبار تسلیحات موشکی و توپخانه ای در گروشواخا را در یک روز هدف قرار دادند. ۲۰۰ پرسنل نظامی، یک سکوی پرتاب از سامانه های موشک پرتاب چندگانه و حداکثر ۲۰ واحد تجهیزات نظامی منهدم شد».

سخنگوی وزارت دفاع روسیه در پایان تأکید کرد که در این عملیات نظامی ویژه روسیه، یکهزار و ۲۰۳ قبضه توپ و خمپاره صحرایی و دو هزار و۵۱۴ دستگاه خودروی ویژه نظامی اوکراین منهدم شده است./فارس


[ad_2]
منبع
همرسانی کنید:
برچسب‎ها : تیر

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان