[ad_1]

به گزارش خبرگزاری فارس از آستارا، حجت الاسلام والمسلمین محمدجواد باقری ارومی عصر امروز در جمع فرهنگیان این شهرستان به مناسبت روز معلم در محل دفتر امام جمعه اظهار کرد: بحث تربیت از رسالت های خداوند بوده و خدا انبیای خود را برای پاک سازی روحی و جسمی انسان ها فرستاده است. 

امام جمعه آستارا با بیان اینکه جایگاه معلمی به لحاظ مادی با هیچ شغلی قابل قیاس نیست و نمی توان قیمتی روی آن گذاشت، تصریح کرد: معلمی شغل با ارزشی است و در آیات و احادیث نبوی از شغل شریف معلمی به عنوان باثمرترین و پراثرترین شغل یاد کرده اند. 

وی با اشاره به اینکه محبوب ترین اقشار در بین مردم معلمین هستند؛ زیرا خداوند حب معلم را در دل مردم قرار داده است، بیان کرد: قسم خداوند به قلم که همان ابزار یادگیری دانش است نشان دهنده جایگاه والای علم بوده و حرمت و احترام فرهنگیان که تولیدکننده این علم هستند در جامعه به ویژه در بین دانش آموزان باید حفظ شود. 

مدیر آموزش و پرورش شهرستان آستارا نیز در جریان دیدار فرهنگیان این شهرستان با امام جمعه شغل معلمی را سرآمد تمام شغل ها دانست و اظهار کرد: معلمی شغل انبیا است و معلمان در راهی حرکت می کنند که برترین انسان های تاریخ بشریت نظیر: رسول خدا (ص) و حضرت علی (ع) در این راه قدم برداشته اند. 

سید سجاد موسوی ضمن تأکید بر ضرورت مطالعه آثار شهید مرتضی مطهری در راستای شناخت نسبت به تمام مکاتب و تقویت جریان اسلامی تصریح کرد: ترویج فرهنگ شهید مطهری راه گشای بسیاری از مشکلات امروز جامعه است و باید به شخصیت و تفکر ناب این شهید بزرگوار در این موقعیت حساس توجه ویژه شود. 

به گزارش فارس، ۱۲ لغایت ۱۸ اردیبهشت در تقویم جمهوری اسلامی ایران به مناسبت شهادت آیت الله مرتضی مطهری تحت عنوان هفته معلم نام گذاری شده است. 

نواخته شدن زنگ سپاس معلم در سطح مدارس، اجرای پویش من معلم هستم، دیدار با خانواده شهدای فرهنگی، تجلیل از فرهنگیان نمونه شهرستانی، غبارروبی و گل باران مزار شهدا، برگزاری مسابقات فرهنگی هنری و ورزشی ازجمله برنامه های امسال ستاد گرامی داشت هفته معلم در شهرستان آستارا می باشد. 

انتهای پیام/۸۴۰۰۸


[ad_2]
منبع
همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان