[ad_1]

سازمان ملل روز دوشنبه خبر داد که تا کنون 5.5 میلیون نفر از اوکراین به دلیل جنگ گریخته اند.

بر اساس اعلام سازمان ملل، تعداد قربانیان غیرنظامی در اوکراین از ابتدای جنگ به بیش از 3 هزار نفر رسیده و احتمالا آمار واقعی، بسیار بیشتر از این باشد.

مقام های سازمان ملل اعلام کردند که پناهندگان از کمبود امکانات رنج می برند و بسیاری از آن ها نمی دانند که می خواهند به کجا بروند. این میزان پناهنده در اروپا از بعد جنگ جهانی دوم تاکنون سابقه نداشته است.

بر اساس گفته مقام های سازمان ملل، زنان و کودکان ۹۰ درصد این افراد را تشکیل می دهند و مردان بین ۱۸ تا ۶۰ اجازه خروج از اوکراین را ندارند و می بایست برای جنگ با ارتش اوکراین در این کشور باقی بمانند.

سازمان بین المللی مهاجرت (وابسته به سازمان ملل) نیز پیش بینی کرده است که ۷.۱ میلیون نفر عزم فرار از اوکراین را در پیش گرفته اند، اما هنوز موفق به خروج از مرزها نشده اند.

روسیه از روز ۵ اسفند (۲۴ فوریه) دستور حمله نظامی به اوکراین را صادر کرد. این تحول چند روز بعد از آن رخ داد که مسکو رسماً استقلال جمهوری های «دونتسک» و «لوهانسک» در شرق اوکراین را به رسمیت شناخت. ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه هدف از عملیات نظامی کشورش را «غیرنظامی کردن اوکراین» و «نازی زدایی» از این کشور اعلام کرد.

روسیه همچنین اعلام کرده  اوکراین به تعهداتش ذیل توافقات مینسک که در سال های ۲۰۱۴ و ۲۰۱۵ برای حل مناقشه های موجود میان جدایی خواهان و کی یف حاصل شده بود عمل نکرده است.

اوکراین ساعاتی بعد از حمله روسیه اعلام کرد تمامی ارتباطات دیپلماتیک با این کشور را قطع کرده است. کشورهای غربی در واکنش به اقدام نظامی روسیه تا کنون در چندین نوبت تحریم هایی را علیه اکثر نهادهای مالی، بخش انرژی و نخبگان سیاسی مسکو اعلام کرده است./فارس

 کشته شدن یک نظامی دیگر آمریکا در جنگ اوکراین و روسیه

رسانه ها از کشته شدن یک نظامی دیگر آمریکا در جریان نبرد اوکراین و روسیه خبر دادند.

 به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری فارس، منابع خبری روز دوشنبه گزارش  کردند که یک نظامی دیگر آمریکا که به نیروهای اوکراین  پیوسته بود در نبرد با ارتش روسیه کشته شد.

به گزارش منابع خبری، یک نظامی سابق آمریکایی پس از پیوستن به پرسنل نظامی اوکراین در نبرد با روسیه کشته شد. این نظامی که «ویلی جوزف کنسل» نام داشت توسط یک شرکت پیمانکاری نظامی خصوصی برای جنگیدن در اوکراین پول می گرفت.

به گفته اعضای خانواده کنسل، وی دوشنبه گذشته جان خود را از دست داد. جزئیات نحوه مرگ او اعلام نشده است. این دومین نظامی آمریکایی کشته شده در جریان نبر روسیه و اوکراین است.

در پی گزارش ها مبنی بر مرگ کنسل و پیدا نشدن جسد او ، وزارت خارجه ایالات متحده  گفته در حال انجام تحقیقات لازم در این خصوص است. علاوه بر این، وزارت خارجه آمریکا توصیه کرده که شهروندان آمریکایی به دلیل نبرد بین روسیه و اوکراین از رفتن به اوکراین خودداری کنند.

وبگاه  «پولیتیکو» در گزارشی نوشت که آمریکایی ها با سابقه نظامی به اوکراین اعزام شده و در نبرد با نیروهای روس در کنار نظامیان اوکراینی و داوطلبانی از کشورهای دیگر شرکت می کنند.

منابع خبری در روزهای گذشته  از جراحت دو آمریکایی داوطلب خدمت در  ارتش اوکراین  بر اثر شلیک توپخانه خبر دادند.

این دو آمریکایی داوطلب در نیروهای مسلح اوکراین در ۲۷ آوریل (چهارشنبه هفتم اردیبهشت) در جریان نبرد در جنوب شرقی اوکراین بر اثر آتش توپخانه زخمی شدند. «پل گری» و «مانوس مک کافری» کهنه سربازان ارتش ایالات متحده، در ماموریتی برای نابود کردن یک تانک روسی در نزدیکی «اوریخیف»  شهری کوچک در مسیر تهاجم نظامی روسیه در جنوب و شرق اوکراین بودند. (جزئیات بیشتر)

رئیس جمهور روسیه پنجم اسفند گذشته دستور حمله نظامی به اوکراین را صادر کرد. این تحول چند روز بعد از آن رخ داد که مسکو رسماً استقلال جمهوری های «دونتسک» و «لوهانسک» در شرق اوکراین را به رسمیت شناخت. «ولادیمیر پوتین»  رئیس جمهور روسیه هدف از عملیات نظامی کشورش را «غیرنظامی کردن اوکراین» و «نازی زدایی» از این کشور اعلام کرد.

روسیه  اعلام کرده  اوکراین به تعهداتش ذیل توافقات مینسک که در سال های ۲۰۱۴ و ۲۰۱۵ برای حل مناقشه های موجود میان جدایی خواهان و کی یف حاصل شده بود عمل نکرده است.

پنتاگون: روسیه با 2100 موشک به اهداف مورد نظردر اوکراین حمله کرده است

مقام ارشد پنتاگون ازموج حملات موشکی ارتش روسیه به اهداف مورد نظر در اوکراین خبر داد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری فارس، یک مقام ارشد پنتاگون (وزارت دفاع آمریکا) دوشنبه شب به وقت تهران از موج حملات موشکی ارتش روسیه به اهداف مورد نظر در اوکراین خبر داد.

به گزارش منابع خبری، این مقام ارشد پنتاگون گفت که روسیه از آغاز حمله به اوکراین تاکنون با ۲۱۰۰ موشک به اهداف مورد نظر در اوکراین حمله کرده است. این مقام پنتاگون افزود که روسیه از کشتی های کوچک در «دریای آزوف» برای تجهیز مجدد نیروهایش در اوکراین استفاده می کند.

به گفته این مقام آمریکایی، روسیه به حملات هوایی علیه ماریوپل محاصره شده ادامه می دهد. این مقام آمریکایی مدعی شد که تحریم های غرب ذخیره مهمات هدایت شونده دقیق روسیه را کاسته است.

وزارت دفاع روسیه روز دوشنبه از انهدام ۳۸ هدف نظامی اوکراینی از جمله انبارهای مهمات توسط موشک های هواپایه خود طی عملیات شب گذشته خبر داد. در بیانیه این وزارتخانه آمده است: «۲۷ نقطه و محل تجمع نیروی انسانی نظامی و تجهیزات نظامی در منطقه زاپروژیا منهدم شد. حدود ۱۶۰ سرباز اوکراینی و ۲۶ خودروی زرهی توسط نیروهای مسلح روسیه از بین رفتند.»

این در حالی است که منابع خبری روز  یکشنبه  از آتش گرفتن یک انبار مهمات ارتش روسیه در نقطه مرزی با اوکراین خبر دادند.

به گزارش خبرگزاری «رویترز» این انبار مهمات روسیه در «کوزیچوو» نزدیک «بلگورود» در مرز روسیه با اوکراین قرار داشت که در آتش سوخت. فرماندار این منطقه نسبت به خسارات یا تلفات جانی ابراز بی اطلاعی کرد.

روسیه از ۵ اسفند  گذشته  دستور حمله نظامی به اوکراین را صادر کرد. این تحول چند روز بعد از آن رخ داد که مسکو رسماً استقلال جمهوری های «دونتسک» و «لوهانسک» در شرق اوکراین را به رسمیت شناخت. «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه هدف از عملیات نظامی کشورش را «غیرنظامی کردن اوکراین» و «نازی زدایی» از این کشور اعلام کرد.

 شولتز: تا زمانی که روسیه با اوکراین صلح نکند تحریم ها برداشته نمی شوند

صدر اعظم آلمان روز دوشنبه در سخنانی گفت تا زمانی که روسیه به توافق صلح با اوکراین دست پیدا نکند، تحریم ها علیه مسکو برداشته نمی شوند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری فارس، «اولاف شولتز» صدر اعظم آلمان روز دوشنبه گفت که هدف این است که روسیه به جنگ خاتمه داده و نیروهای خود را از سرزمین های اوکراین خارج کند.

وی در ادامه سخنانش گفت: هدف ما این است که سیاست آمادگی روسیه برای استفاده از خشونت، با موفقیت همراه نشود.

صدر اعظم آلمان تاکید کرد: «تا زمانی که روسیه به توافق صلح با اوکراین دست پیدا نکند، تحریم ها علیه این کشور برداشته نخواهند شد».

از سوی دیگر صدر اعظم آلمان روز یکشنبه مخالفت خود را با گام های یکجانبه درباره ارسال سلاح به اوکراین ابراز داشت و گفت که برلین اقدامات خود را با متحدان هماهنگ خواهد کرد.

از پایان ماه فوریه تا کنون، آلمان 2500 موشک ضد تانک، 900 پرتابگر موشک ضد تانک، 3 هزار راکت، 100 تفنگ، 100 هزار نارنجک دستی، 2 هزار مین، 5300 واحد انفجاری و 16 میلیون گلوله با کالیبرهای مختلف ارسال کرده است.

از سوی دیگر شمار آلمانی هایی که طوماری را به امضا درآوردند که در آن از «اولاف شولتز» صدر اعظم آلمان درخواست کردند که انتقال تسلیحات سنگین به اوکراین را متوقف کند، امروز (یکشنب) به ۱۰۶ هزار و ۶۴۶ نفر رسید.

خبرگزاری روسی «تاس» در این گزارش نوشت، جمعه گذشته حدود 30 نفر از افراد فرهنگی و هنری از جمله خبرنگاران، موسیقیدانان و بازیگران و «مارتین والزر» نویسنده معروف آلمانی یک نامه سرگشاده به شولتز ارسال کردند و از او خواستند که سلاح های سنگین به کی یف ارسال نکند.

این نامه اعتراضی در حالی نوشته و ارسال شده است که چند روز پیش، «کریستین لامبرشت» وزیر دفاع آلمان گفت که برلین مجوز تحویل تانک به اوکراین را صادر می کند؛ اقدامی که نشان دهنده تغییر آشکار در سیاست محتاطانه برلین در حمایت نظامی از کی یف خواهد بود.

اعلام آمادگی آلمان برای حمایت از تحریم نفت روسیه

معاون صدر اعظم آلمان اظهار کرد که کشورش خود را آماده کرده است تا بتواند از تحریم نفت روسیه حمایت کند.

به گزارش ایسنا به نقل از الجزیره، معاون صدر اعظم آلمان اعلام کرد که برلین خود را برای حمایت از تحریم نفت روسیه آماده کرده است.

وی تأکید کرد که باید به منظور جلوگیری از هرگونه تبعات و آسیب های اقتصادی ناشی از تحریم نفت روسیه، به خوبی آماده شویم.

امروز وزیر اقتصاد آلمان هم اعلام کرد که حتی اگر آلمان با کمبود روبرو شود، قادر خواهد بود تحریم اتحادیه اروپا علیه واردات نفت روسیه تا پایان سال میلادی جاری را تحمل کند.

روبرت هابک، وزیر اقتصاد آلمان در یک کنفرانس مطبوعاتی گفت: ما موفق شده ایم به شرایطی برسیم که آلمان قادر به تحمل یک تحریم نفتی باشد. این به معنای آن است که تحریم بدون پیامد نخواهد بود.

وزیر اقتصاد آلمان همچنین گفت: درباره تحریم نفت روسیه حرفهای مختلفی شنیده و بعضی از کشورها هنوز آماده چنین اقدامی نیستند.

آلمان سهم نفت روسیه از وارداتش را از ۳۵ درصد پیش از حمله مسکو به اوکراین، به ۲۵ درصد در ماه میلادی گذشته کاهش داد.

مشاور زلنسکی:روسیه قصد حمله اتمی به اوکراین را ندارد

مشاور ارشد رئیس جمهور اوکراین در سخنانی اذعان کرد که علیرغم برخی گمانه زنی ها، روسیه قصد استفاده از سلاح اتمی علیه ما را ندارد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شبکه اسکای نیوز، مشاور ارشد رئیس جمهور اوکراین امروز دوشنبه اعلام کرد که تصور نمی کند روسیه قصد حمله اتمی به کشورش را داشته باشد.

آندری یرماک در گفتگو با اسکای نیوز گفت: بر این باورنیست که مسکو حمله اتمی علیه کشورش انجام دهد، زیرا تصمیم گیرندگان روسیه می دانند که ممکن است در یک جنگ جهانی و هسته ای جان خود را از دست بدهند.

این مقام اوکراینی ابراز امیدواری کرد که کشورش بتواند به زودی نیروهای روسیه را شکست دهد و پیروزی را تضمین کند.

به ادعای یرماک، تاکتیک روسیه استفاده از باج خواهی برای ترساندن حریف است، خواه با تهدید قطع انرژی اروپا خواه با تهدید به استفاده از سلاح های شیمیایی یا هسته ای در اوکراین!

وی افزود: همانطور که رئیس جمهور زلنسکی گفته است، تهدید هسته ای از سوی روسیه وجود دارد. اما من شخصاً معتقد نیستم روسیه از سلاح هسته ای استفاده کند. افرادی که این تصمیم ها را می گیرند می خواهند زندگی کنند و اگر به سلاح های هسته ای روی بیاورند، پایان کار خواهد بود. یک جنگ هسته ای جدید خواهد بود و احدی نمی داند که پس از آن چه کسی زنده خواهد ماند.

پیشتر ماریا زاخارووا سخنگوی وزارت خارجه روسیه گفته بود که ادعاهای کشورهای غربی مبنی بر اینکه روسیه تهدید به آغاز جنگ هسته ای می کند صحت ندارد و مسکو به دنبال شروع چنین جنگی نیست.

 


[ad_2]
منبع
همرسانی کنید:
برچسب‎ها : اوکراین

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان