[ad_1]

به گزارش خبرنگار مهر، رضا ثقتی پیش از ظهر پنج شنبه در نشست شورای فرهنگ عمومی آستارا با بیان اینکه هویت مرزنشینان آستارایی با فرهنگ، علم، ادب و هنر عجین شده است، افزود: آستارا از لحاظ داشتن چهره های هنری و علمی سرآمد استان گیلان است.

ثقفی با بیان اینکه اهالی فرهنگ و هنر این شهرستان همیشه جایگاه ویژه ای در فرهنگ و هنر کشور داشته اند، گفت: باید زمینه را برای شکوفایی استعدادها فراهم کرد.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گیلان با سرآمد خواندن تئاتر طنز آستارا در ایران، افزود: هنرمندان تئاتر آستارا آثار زیبایی را خلق کرده اند و در این زمینه نیز باید تقویت شوند.

ثقتی با اشاره به اینکه شورای فرهنگ عمومی عالی ترین شورا و پارلمان محلی است، افزود: تمامی مصوبات این شورا قانونی و لازم الاجرا است و نباید از مصوبات شورا تخطی کرد.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گیلان با اشاره به برگزاری جشنواره «حیران نگین ایران»، گفت: این جشنواره برای استان بسیار مهم است و اداره کل ارشاد اسلامی آمادگی کامل برای هرچه بهتر اجرا شدن این جشنواره را دارد.

وی از تشکیل دبیرخانه دائمی برای جشنواره حیران نگین ایران خبر داد و اضافه کرد: این جشنواره در تقویم برنامه های وزارت فرهنگ و ارشاد ثبت می شود.

حجت الاسلام محمدجواد باقری امام جمعه آستارا نیز در این نشست با تقدیر از حضور مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی هدف از برگزاری جشنواره حیران نگین گیلان را همدلی و مقابله با اقدامات قوم گرایانه اعلام کرد.


[ad_2]
منبع
همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان