[ad_1]

ایسنا/مرکزی خطیب نماز جمعه اراک گفت: دنیا و ایران در آستانه شرایط جدیدی است، بر این اساس نیاز است ارزیابی همه جانبه فکری و سیاسی و استراتژیک در امور صورت گیرد.

آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی روز جمعه ۱۶ اردیبهشت در خطبه های این هفته نماز جمعه اراک اظهار کرد: اساس دین بر تقوا و معرفت الله است و این راه هدایت انسان ها است، امروز در جامعه یک طریق "خیر و خدمت و معنویت" و یک طریق "فساد و بی بند و باری" هست و نماز جمعه در راستای دعوت به طریق خیر است. نماز جمعه کلاس دعوت به اصلاح جامعه و احیای دین و معنویت است و بر همگان لازم لست که رعایت تقوا داشته باشند.

وی افزود: انسان های مومن باید زبان خود را از غیبت و دروغ و افترا و.... مصون بدارند که همه این گناهان از دروغ نشات می گیرد.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی با اشاره به شعار سال که توسط مقام معظم رهبری نامگذاری شد تصریح کرد: بعد از جنگ روسیه و اوکراین در دنیا تحولات جدیدی ایجاد شده، روسیه یکی از قطب های اساسی تولید گاز و نفت در دنیا است بطوریکه اروپا ۸۰ میلیارد مترمکعب گاز و ۱۱ میلیون بشکه نفت از روسیه وارد می کرده است.

دری نحف ابادی اضافه کرد: روسیه همچنین از نظر صنایع سنگین هوایی و فولاد و صنایع نظامی و غیر نظامی و در زمینه سلاح اتمی و هواپیما و... پیشرفته است، از طرفی اوکراین نیز سالانه حدود ۹۴ میلیون تن گندم تولید داشته و ظرفیت هایی در خصوص تولید گتدم و ذرت و حبوبات داشته است لذا تحولات اخیر این دو کشور تاثیرات زیادی در دنیا داشته است.

وی ادامه داد: تحولات اوکرین باعث افزایش قیمت نفت شده اما در کنار آن سایر  کالاها از جمله گندم و روغن و ذرت نیز افزایش قیمت چند برابری داشته و این تحولات بر همه چیز اثر گذار بوده است .

خطیب نماز جمعه اراک تصریح کرد: دنیا و ایران در آستانه شرایط جدیدی است، بر این اساس نیاز است ارزیابی همه جانبه فکری و سیاسی و استراتژیک در امور صورت گیرد.

وی گفت: در یک پیچ بزرگ تاریخی هستیم و باید سهم و جایگاه خود را در دنیا با قدرت تعریف کنیم. ایران یک صدم جمعیت دنیا را دارد اما از لحاظ ظرفیت ها غنی تر است و باید هنرمندانه از لین ظرفیت ها برای امروز و اینده کشور استفاده کرد.

دری نجف آبادی اضافه کرد: اهرم قدرت، اقتصاد، تکنولوژی و فناوری و توسعه علمی و صنعتی و ایجاد اشتغال سالم و مولد از اهرم های مهمی است که در این راستا باید مورد توجه باشد و استان مرکزی نیز به سهم خود باید در این جریان باعظمت ایفای نقش کند، هیچ راهی جز همت و مجاهدت نداریم.

وی خاطرنشان کرد: نکاتی که مقام معظم رهبری به ان تاکید دارند مسائل مهمی است و باید دستگاه های اطلاعاتی و امنیتی تجزیه و تحلیل حکیمانه و راهبردی و دقیق در اینباره انجام دهند تا بتوان کشور را حکیمانه مدیریت کرد.

وی اعتماد عمومی را سرمایه بزرگ ملی دانست و گفت: همه در یک کشتی هستیم و باید با تعامل حکیمانه کشتی را به سلامت پیش ببریم و امنیت ملی و منافع ملی و آینده باعظمت را رقم بزنیم .

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی افزود: فرصتی برای ایران و عالم بوجود امده و باید قدر این فرصت را بدانیم و نباید در این راه سهل انگاری و تنبلی حاکم باشد. همه باید برای عزت و سربلندی و پیشرفت تلاش مضاعف را پیشه کنند.

دری نجف ابادی بر توسعه دانش بنیان و رشد و پیشرفت اقتصادی و مدیریت اقتصادی و تلاش مضاعف تاکید کرد.

وی بیان کرد: انتظار ما از کارگزاران نظام این است که نسبت به قیمت ها مدیریت حکیمانه داشته باشند، افزایش قیمت برخی کالاها از جمله ماکارونی و روغن زیبنده نیست پس تعیین قیمت ها باید حکیمانه بوده و به سادگی شوک به بازار وارد نشود.

خطیب نمازجمعه اراک اضافه کرد: نباید با برخی اقدامات گداپروری کنیم بلکه باید مردم را توانمند کرده و اجازه دهیم خودشان کار کنند  و با سیاست های حکیمانه اجازه ندهیم که به قشر ضعیف جامعه فشار وارد شود.

وی در پایان به هفته سلامت، هفته معلم، گرامیداشت یاد شهید مطهری، حمله آل سعود و وهابیت و مزدوران آمریکا و انگلیس به مرقد ائمه بقیع نیز اشاره کرد.
 

انتهای پیام 


[ad_2]
منبع
همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان