صیانت از حقوق کارگران اولویت است

۱۴۰۱/۰۲/۱۶ ۱۲:۰۲ چاپ کد خبر: 163381
[ad_1]

به گزارش خبرنگار مهر، سیاوش آقاجانی در سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه این هفته رشت با اشاره به هفته کار و کارگر، اظهار کرد: کارگر در دین اسلام از جایگاه ویژه ای برخوردار است.

وی در ادامه به رویکرد دولت در حمایت از کارگران و کارفرمایان و تقویت تولید و تکیه بر توانمندی های داخلی اشاره کرد و افزود: ایجاد یک میلیون و ۲۰۰ هزار فرصت شغلی در سال و صیانت از کارگران باهم شعار و سیاست دولت است.

وی با اشاره به افزایش ۵۷ درصد حقوق کارگر، تأکید کرد: این افزایش حقوق در راستای صیانت از حقوق کارگر انجام شده و قطعاً با توجه به این بخش ها زمینه های رونق تولید نیز در کشور فراهم می شود.

آقاجانی در ادامه با بیان اینکه یکی از دغدغه های دولت تبدیل وضعیت نیروهای شرکتی است و این موضوع در دستور کرد دولت و مجلس قرار گرفته است، تصریح کرد: استفاده از ظرفیت های دانش بنیان در راستای افزایش تولید محصول نیز در دستور کار قرار دارد که قطعاً ارزآوری خوبی نیز به دنبال دارد.

وی با اشاره به برنامه ریزی برای احیای ۳۰۰ واحد تولیدی و صنعتی راکد و نیمه فعال در استان گیلان، افزود: ورود دوباره این تعداد واحد تولیدی به چرخه فعالیت در اشتغال و ایجاد امنیت شغلی نیز تأثیرگذار است.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گیلان با بیان اینکه اجرای چهار طرح کلان در دستور کار این اداره کل قرار دارد، تصریح کرد: توجه به زیست بوم ملی اشتغال و صیانت کار و کارگر، تعاونی ها و تسهیل مجوزها بخشی از این طرح ها است.

آقاجانی با بیان اینکه در دومین گام به نظام بازنشستگی و تأمین اجتماعی به عنوان فرایند رفاهی مردم را دنبال می کنیم، افزود: یکی از موضوعاتی که باید به صورت ویژه پیگیری شود و از دغدغه ها و مطالبات بحق کارگران است بیمه های کارگران ساختمانی، بیمه های بیماران خاص و تأمین اجتماعی و بازنشستگی است.

وی با اشاره به اینکه توجه به رفاه مردم در راستای ریشه کنی فقر را از دیگر طرح ها برشمرد و ادامه داد: باید شرایط به گونه ای فراهم شود که مردم در تأمین غذا، لباس و سقف بالای سر با مشکلی مواجه نباشند.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گیلان اضافه کرد: همچنین به دنبال ایجاد مدیریت یکپارچه شرکت های زیر مجموعه این اداره کل برای مدیریت صحیح هستیم تا از بروز فساد و موضوع حقوق های نجومی جلوگیری شود.


[ad_2]
منبع
همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان