[ad_1]

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری فارس، «ماریا زاخاروا» سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه روز چهارشنبه گفت، «مزدوران اسرائیلی» در جنگ اوکراین حضور دارند.

به نوشته خبرگزاری «ریا نووستی» این دیپلمات روس در مصاحبه ای گفت، در اوکراین، در کنار یگان های «آزوف»، «مزدورانی از اسرائیل» در حال جنگیدن هستند.

زاخاروا افزود: «سیاست مداران متعددی که اکنون در حال دمیدن در کارزار اطلاعاتی هستند، بعید است بخواهند این حرف ها را بشنوند».

او در ادامه اظهارتش گفت: «شاید برای آن ها جالب باشد که بشنوند در اوکراین در واقع مزدوران اسرائیلی شانه به شانه شبه نظامیان آزوف در حال جنگیدن هستند».

سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه گفت: «اسرائیل نمی تواند بی خبر باشد. فیلم و محتوای مربوط به آن را مشاهده کرده ام».

هم زمان با تداوم درگیری ها میان اوکراین و روسیه، اختلافات میان مسکو و تل آویو نیز بالا گرفته و به تنش لفظی و احضار سفیر رسیده است.

رژیم صهیونیستی روز دوشنبه، با انتقاد شدید از «سرگئی لاوروف» وزیر امور خارجه روسیه اعلام کرد که اظهارات وی در خصوص حمایت صهیونیست ها از نئونازی های اوکراین، زمانی که درباره «ولودیمیر زلنسکی» رئیس جمهور اوکراین با اصالت یهودی صحبت می کرد، یک اشتباه «غیرقابل بخشش است» که «وحشت هولوکاست نازی ها» را نادیده می گیرد.

وزارت خارجه روسیه در بیانیه ای اعلام کرد که اظهارات «یائیر لاپید» وزیر خارجه رژیم صهیونیستی «ضدتاریخی» است و «تا حد زیادی، دلیل حمایت دولت فعلی اسرائیل از رژیم نئونازی در کی یف» را توضیح می دهد».

مسکو به نکته لاوروف اشاره کرد مبنی بر اینکه اصلیت یهودی بودن زلنسکی مانع از اداره اوکراین توسط نئونازی ها نمی شود.

لاوروف روز یکشنبه در گفت وگو با شبکه ایتالیایی «مدیاست» در پاسخ به این سؤال که به چه دلیل در حالی که زلنسکی خود یک یهودی است، روسیه می گوید لازم به «نازی زدایی» اوکراین است، گفت که هیتلر نیز اصالت یهودی داشته است.

انتهای پیام/م


[ad_2]
منبع
همرسانی کنید:
برچسب‎ها : مسکو

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان