[ad_1]

قصد ترامپ برای ترور یک افسر ارشد ایرانی/ گاف بایدن/ ساماندهی کارکنان دولت/ بازار دارو/ واردات خودرو/ حواشی سفر خانواده قالیباف و ... از موضوعات پربازدید و خبرساز تحریریه سیاسی ایسنا بود که جزییات آن در ادامه می آید.

به گزارش ایسنا، افشاگری وزیر دفاع پیشین آمریکا از قصد دونالد ترامپ برای ترور یک افسر ارشد ایرانی در صدر اخبار پربازدید امروز قرار گرفت.

مارک اسپردر کتاب جدید خود با عنوان “سوگند مقدس” که قرار است به زودی منتشر شود، نوشته است که دونالد ترامپ پیش از انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ برای پیشبرد اهداف سیاسی و انتخاباتی خود قصد داشته است یک افسر ارشد نظامی ایران را در خارج از مرزهای این کشور ترور کند.

وزیر دفاع پیشین آمریکا در این کتاب خاطرات خود را در دوران فعالیتش در دولت دونالد ترامپ رئیس جمهور پیشین آمریکا به رشته تحریر درآورده است.

به نوشته روزنامه واشنگتن تایمز، جو بایدن رئیس جمهور فعلی آمریکا هم در سخنرانی خود در میان کارکنان کارخانه “یونایتد پرفورمنس متالز” در ایالت اوهایو بار دیگر گاف داد و گفت که در دوران کاری خود، ۵۰ بار به عراق، ایران و افغانستان سفر کرده است.

جو بایدن دفعات زیادی به عراق و افغانستان سفر کرده است و یکی از آنها برای دیدار با پسرش “بیو” بوده است که در آن زمان در جنگ عراق خدمت می کرده است. اما او اکنون شمار سفرهای خود به این دو کشور را دو برابر کرده و به اشتباه از ایران نیز نام برده است.

بررسی آخرین وضعیت طرح ساماندهی کارکنان دولت از دیگر موضوعات خبری مورد توجه مخاطبان بود.

این طرح مربوط به تعیین تکلیف نیروهای قراردادی و تبدیل وضعیت نیروهای شرکتی است که از سال گذشته در کمیسیون اجتماعی مجلس  مطرح است و ادامه رسیدگی به آن به سال ۱۴۰۱ موکول شد.

در این باره، علی بابایی کارنامی نایب رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در صفحه توئیتر خود نوشت: «در مجموعه جلسات فشرده ای که بین معاونت اداری و استخدامی ریاست جمهوری و کمیسیون اجتماعی مجلس برگزار شد، آخرین وضعیت طرح ساماندهی کارکنان دولت بررسی گردید. امیدواریم به زودی حامل اخبار خوش برای این قشر شریف باشیم.

گرانی قیمت دارو در کشور طی هفته های گذشته از موضوعاتی بود که محمدعلی محسنی بندپی عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس به آن پرداخت و از وعده کنترل بازار دارو و برطرف شدن کمبود دارویی کشور توسط وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی خبر داد.

در همین رابطه محمد مخبر معاون اول رئیس جمهور هم با تاکید بر اینکه یارانه نان و دارو به هیچ وجه حذف نمی شود، اظهار کرد: برای نان سنتی یارانه ای در نظر گرفته شده که طبق مصوبه مجلس باید به صورت کالابرگ الکترونیکی پرداخت شود و برای کالاهای اساسی دیگر نیز مبلغی ماهانه در نظر گرفته شده تا افزایش قیمت ها جبران شود.

علی اکبر کریمی عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس، دو راه برای وردات خودرو به دولت پیشنهاد کرد و توضیح داد که دولت می تواند بر اساس قانون بودجه سال ۱۴۰۱ و همچنین قانون ساماندهی خودرو، هم بدون صادرات و هم در ازای صادرات خودرو یا قطعات مرتبط اقدام به واردات خودرو کند.

به گفته عباس مقتدایی نماینده اصفهان در مجلس هم  وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات برای توضیح درباره علت عدم تبدیل وضعیت استخدامی ایثارگران شرکت مخابرات در کمیسیون اجتماعی در مجلس حاضر خواهد شد.

وی تاکید کرد که باید حکم دیوان عدالت اجرا شود لذا از پیگیری تخلفات صورت گرفته کوتاه نمی آییم.

پس از آنکه شهردار ناحیه ۳ منطقه ۱۹ حین بازدید و جلوگیری از ساخت و ساز در ساختمانی غیرقانونی در محدوده خلازیر با قمه مورد تهاجم  قرار گرفت، مجمع نمایندگان تهران ضمن حمایت از اقدامات فساد ستیز همکاران در مدیریت شهری، بر پیگیری این حادثه تاکید کرد.

روی کار آمدن دولت جدید کره جنوبی و ملاحظات مربوط به روابط این کشور با ایران هم موضوع گزارش دفتر مطالعات سیاسی مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی بود که مورد توجه مخاطبان قرار گرفت.

قرار است، گزارشگر ویژه سازمان ملل در امر بررسی آثار منفی اقدامات قهری یک جانبه، برای سفری ۱۱ روزه به ایران بیاید.

این سفر که به درخواست خانم النا دوهان از ۱۸ اردیبهشت انجام خواهد شد، فرصتی است برای آشنایی گزارشگر ویژه سازمان ملل در "امور تحریم های قهری و یک جانبه" با تاثیر مخرب تحریم ها بر مردم ایران تا تاثیر تحریم ها را بر حقوق بشر و حقوق شهروندی در ایران بررسی کند.

دوهان در این راستا، دیدارهای مختلفی را با نمایندگاه دستگاه های دولتی، بخش خصوصی و سازمان های غیردولتی انجام خواهد داد. گزارشگر ویژه همچنین از برخی مراکز نیز بازدید می کند.

حواشی سفر خانواده رئیس مجلس به ترکیه نیز همچنان از موضوعات خبری پرمخاطب است که در همین رابطه احمد توکلی در نامه ای خطاب به رییس مجلس و نمایندگان وشت: اگر قبول کنیم این مسئله به اعتبار رئیس مجلس آسیب زده است (که زده است) تنها راه، شفافیت تمام ماجرا است. این وظیفه دکتر قالیباف است که با شفاف سازی ابهامات را از رئیس مجلس بزداید.

انتهای پیام


[ad_2]
منبع
همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان