[ad_1]

باخت حزب محافظه کار در انتخابات انگلیس، اتهامات علیه رهبر پیشین میانمار، جدال بر سر تصاحب کرسی مجلس نمایندگان در آمریکا و انتخاب سخنگوی مطبوعاتی کاخ سفید، از عناوین مهم روزنامه های امروز جهان است.

به گزارش ایسنا و به روایت آلبرت کوچویی، روزنامه های امروز ـ ۱۷ اردیبهشت ماه ـ مطالب زیر را سوژه صفحات خود قرار داده اند:


یک باخت سنگین

در لابه لای صفحات روزنامه های امروز جهان


روزنامه های انگلیس به تقریب همه، نگاهی به انتخابات شوراها و انجمن های شهر و روستا در آن کشور دارند. گاردین هم با مقایسه نمودارها از آن می گوید. گزارش ها از پیروزی حزب کارگر و دیگر  احزاب خبر می دهند. باختی سنگین برای محافظه کاران، حزب بوریس جانسون. جانسون پذیرفت، این باخت سنگینی بود. کرسی های کلیدی در انتخابات محلی شهری، نصیب رقیبان حزب محافظه کاران شد. نمایندگان مجلس و شوراها می گویند: بوریس جانسون باید نگاهی بهتر و دقیق تر در آینه  به خود کند. آشکارا نخست وزیر انگلیس باید پرسش های سختی را پاسخگو باشد.
روزنامه های انگلیس جز انتخابات محلی، نگاهی به میانمار و چین دارند. آنگ سان سوچی، رهبر برکنار شده میانمار با اتهام تازه فساد مالی رو در رو شده است.


بی اعتبار کردن رهبر پیشین میانمار

در لابه لای صفحات روزنامه های امروز جهان
آنگ سان سوچی


همراه با روزنامه های انگلیس، روزنامه های ایتالیا از جمله له رپوبلیکا هم از دادگاه رهبر پیشین میانمار می نویسند. هواداران آنگ سان سوچی می گویند: اتهامات علیه او، برای بی اعتبار کردنش نزد میانماری ها است. و دلیلی به گفته شان موجه، برای به قدرت رسیدن نظامیان در حکومت میانمار.
و نگاه دیگر به بیداد موج گرما در پاکستان و هند است. آن ها می گویند، انگار در جهنم زندگی می کنیم. موج گرمای بهاری، عجیب بود.


جدالی برای کرسی ها

در لابه لای صفحات روزنامه های امروز جهان
نانسی پلوسی


روزنامه های آمریکا نگاهی به سیاست های بایدن در مرزها دارند که سخت به او تاخته اند. همچنین از جدال بر سر تصاحب کرسی های مجلس نمایندگان و سنا در میان دوره در آن کشور می گویند. واشنگتن تایمز می نویسد: جفریز، می خواهد جای نانسی پلوسی را در مجلس آن کشور بگیرد. محافظه کاران از او پشتیبانی می کنند.
و در نگاهی دیگر: یک زن سیاهپوست، سخنگوی مطبوعاتی کاخ سفید می شود. جن ساکی از این مقام کنار خواهد رفت. کارین ژان پی یر، انتخاب سوال برانگیز بایدن است. او سال ها در کنار جن ساکی در کاخ سفید بود.


در حاشیه خبرهای روزنامه های امروز جهان می خوانیم:


تاثیر خواب بر بدن

در لابه لای صفحات روزنامه های امروز جهان


تازه ترین پژوهش درباره کاهش وزن و خواب آن چنان که در روزنامه گاردین آمده می گوید: نتایج دانشمندان دانشگاه کپنهاگ  نشان می دهد، خواب و اختلال های آن در آسیب زدن به کاهش وزن، اثرگذار است. به عبارتی دیگر: خوابِ بد مانع نظم کاهش وزن می شود. جدای از آن در کنگره اروپایی درباره چاقی در کپنهاگ گفته شد، عدم خواب کافی یا اختلال در خواب، سبب ایجاد فشار خون، کلسترول بالا و همچنین، افزایش اختلال در بیماران دچار آرتروز می شود. آنان که خوابی کم تر از شش ساعت داشتند، دچار این عوارض می شوند. در اروپا و دیگر کشورها بسیاری آدم ها از اختلال های خواب در رنج اند.

انتهای پیام


[ad_2]
منبع
همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان