[ad_1]

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران گیلان ظهر امروز در دیدار با اعضای شورای اسلامی شهر رشت در ساختمان شورا با اشاره به اینکه در ششمین دوره شورای اسلامی شهر رشت، احساس می کنم جامعه ایثارگران بیشتر درک و دیده می شوند اظهار کرد: خوشحالیم که امروز در خانه مردم در شورای رشت حضور داریم.

محمدرضا داوطلب با بیان اینکه انتظارات از شورای ششم رشت بسیار بالا است افزود: در بخش مباحث اجتماعی، سطح دریافت حقوق و مزایای ایثارگران نسبت به دیگر بخش های جامعه کمتر است و علیرغم تمامی نگاه هایی که به این خانواده معطوف شده است، اما این قشر آسیب پذیرتر هستند.

وی با تأکید به تکریم خانواده های شهدا و ایثارگران تصریح کرد: در طرح سپاس و تکریم از حضور اعضای شورای اسلامی شهر رشت استقبال می کنیم و امروزه مهم ترین موضوع برای این خانواده ها تکریم و دیده شدن است

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران گیلان با اشاره به اینکه نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران امانتی در دستان همه ما است بیان کرد: بهره مندی خانواده شهدا و ایثارگران از خدمات اجتماعی یکی از اهداف ما است و انتظار داریم شورای رشت نیز به این موضوع توجه ویژه ای داشته باشد.

تقویت روحیه معنوی مردم با الهام گرفتن از شهدا

رئیس شورای اسلامی شهر رشت نیز در این دیدار با اشاره به اینکه مجموعه بنیاد شهید، خدمتگزار خانواده های معظم شهدا و ایثارگران هستند اظهار کرد: خدمت به این عزیزان افتخاری بزرگ و عنایتی از سوی باری تعالی است و اعضای شورا به عنوان منتخبین مردم شریف رشت در شورا از زحمات این مجموعه کمال تشکر داریم.

محمدحسین واثق کارگرنیا با تأکید به تقویت روحیه معنوی مردم افزود: این مهم وقتی با الهام گرفتن از شهدای گران قدر موردتوجه باشد، بسیار ارزشمند و تأثیرگذارتر است.

رئیس شورای اسلامی شهر رشت به دیدار با یکی از جانبازان شیمیایی دوران هشت سال دفاع مقدس تصریح کرد: این جانباز عزیز با اینکه به واسطه مجروحیت شدید ناشی از حملات شیمیایی، دچار آسیب های فراوانی بود و حتی برای تنفس نیازمند دستگاه اکسیژن بود، اما دائماً می گفت من شرمنده مردم هستم و ای کاش همه ما در برابر مردم و خانواده های معزز شهدا و ایثارگر خودمان را خدمتگزار و شرمنده بدانیم و با نشستن پشت میزهای مدیریتی به غرورهای کاذب دچار نشویم.

کارگرنیا با اشاره به اینکه اعضای شورای اسلامی شهر رشت آمادگی خود را به منظور همراهی با مجموعه بنیاد شهید و امور ایثارگران اعلام می کند افزود: همه باید برای گسترش فرهنگ ایثار و شهادت تلاش کنیم و این مهم فقط وظیفه یک دستگاه و مجموعه خاص نیست و تا همیشه مدیون شهدا و ایثارگران هستیم.

وی به حضور خانواده های شاهد و ایثارگر در مجموعه شهرداری رشت اشاره کرد و گفت: 110نفر از نیروهای شاغل در شهرداری رشت از مجموعه خانواده های عزیز شاهد هستند و همچنین نیروهای ایثارگر شاغل در شهرداری رشت نیز افتخاری دیگر برای مجموعه شهرداری است.

رئیس شورای اسلامی شهر رشت با اشاره به پرداخت تسهیلات به خانواده های شاهد و ایثارگر افزود: هر موردی که بر اساس قانون باید اجرایی شود، اما بنا به دلایلی به آن بی اعتنایی می شود به شورا اطلاع رسانی شود تا نسبت به رفع مشکل اقدام کنیم.

کارگرنیا به صدور مجوز دکه در شهر رشت اشاره کرد و گفت: سال هاست که صدور مجوز دکه جدید ممنون شده است و فقط در مواردی همچون جابجایی می توانیم اقدام کنیم.

وی با بیان اینکه پیرامون تعیین تکلیف نیروهای ایثارگر شهرداری رشت نیز با جدیت پیگیر هستیم تصریح کرد: شورای ششم رشت با جدیت پیگیر تحقق این مطلب است و حتی به واسطه کم کاری ها در این حوزه به طی دو مرحله در قالب طرح سؤال به شهردار تذکر جدی دادیم.

رئیس شورای اسلامی شهر رشت به درخواست مدیرکل بنیاد شهید پیرامون معرفی نماینده ای از سوی شورا به منظور بررسی مباحث مربوطه اشاره کرد و گفت: هادی رمضانی و رضا عاشری به عنوان دو عضو شورا به ترتیب به عنوان نماینده ایثارگران و نماینده خانواده شاهد به بنیاد شهید و امور ایثارگران گیلان معرفی می شوند.

کارگرنیا با اشاره به پیشنهاد برپایی جشنواره ملی تئاتر ایثار در پیاده راه فرهنگی رشت توسط بنیاد شهید افزود: یقیناً شورای اسلامی و شهرداری رشت همکاری های لازم را از این بابت با مجموعه بنیاد شهید خواهد داشت.

وی با ابراز گلایه از وضعیت دیوارنگاری های سطح رشت بیان کرد: از وضعیت فعلی دیوارنگاری ها و ساخت المان های سطح شهر راضی نیستیم و المان ساخته شده در بعضی از میادین هیچ سنخیتی با تاریخ و فرهنگ رشت ندارد.

انتهای پیام/۸۴۰۰۷


[ad_2]
منبع
همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان