[ad_1]

نماینده سراوان در مجلس شورای اسلامی گفت که دولت جامعه را به حال خود رها کرده و به این فکر نمی کند که آیا مردم نان دارند یا خیر.

به گزارش ایسنا، ملک فاضلی در جلسه علنی امروز (یکشنبه) و در جریان بررسی گرانی های اخیر گفت: وزرای اقتصاد و کشاورزی توضیح واضحات بیان کردند که این یعنی دولت در جامعه حضور ندارد. وقتی دولت از جامعه بی خبر باشد احساس توانمندی می کند؛ زمانی که حداقل ها در جامعه نیست و توان خرید مردم صفر باشد چگونه می توان ساز و کاری برای افزایش توان جامعه ایجاد کرد؟ متاسفانه ما به آنچه که می گوییم ایمان نداریم و این گویای بی برنامگی وزرا است که نمی دانند در کجا قرار دارند و نمایندگان چه می گویند.

وی ادامه داد: ناتوانی دولت به اندازه ای است که نمی توان از توانایی های آن صحبت کرد. در استان سیستان و بلوچستان که محرومیت به اوج رسیده در طول ماه رمضان نان و روغن بسیار کمیاب بوده و آب ها خشکیده است. یک خانواده ۵ نفره تنها ۱۵۰۰ لیتر آب آن هم برای تمامی مصارف دریافت می کنند. اگر آب و نان نیست پس توانمندی دولت تنها یک بازی است.

این نماینده مجلس گفت: اگر می خواهیم گرانی ها را ارزیابی کنیم باید ببینیم درآمد جامعه متناسب با گرانی ها افزایش پیدا کرده یا خیر، وقتی این اتفاق رخ نداده طبیعتا برنامه های وزرا برای مردم محسوس و موثر نخواهد بود. پرداخت یارانه باعث شده مردم ناتوان تر شوند، برنامه های طرح شده برای پیشگیری از بیماری است اما هم اکنون عارضه ایجاد شده و باید برای آن تدبیر صورت بگیرد. برنامه های فعلی برای درمان عارضه موثر نیست.

وی در پایان اظهار کرد: دولت جامعه را به حال خود رها کرده و به این فکر نمی کند که آیا مردم نان دارند یا خیر. بحث های فعلی باید یک سال گذشته برای پیشگیری از افزایش قیمت ها مطرح می شد نه اینکه هم اکنون که گرانی ها در جامعه ایجاد شده است.

انتهای پیام


[ad_2]
منبع
همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان