[ad_1]

دانشجویان، دانش آموزان و همینطور دوست داران و علاقه مندان به کتاب و کتاب خوانی اردیبهشت ماه هر سال لحظه شماری می کنند تا در بزرگ ترین گردهمایی ناشران ایران در نمایشگاه بین المللی کتاب شرکت کنند. برای سال های متمادی این نمایشگاه در مصلی تهران برگزار می شد و در تمام این سال ها زیرساخت های لازم برای هر چه بهتر برگزار شدن آن تکمیل شده و بهبود یافته است. شرکت کنندگان و ناشران نیز همیشه از این مکان راضی بوده اند.

اما شلوغ تر شدن شهر و افزایش یافتن تعداد ناشران و همینطور بازدیدکنندگان نمایشگاه باعث شد محل برگزاری نمایشگاه به شهر آفتاب که چند کیلومتر دورتر از جنوبی ترین نقطه شهر تهران قرار گرفته تغییر یابد.11

درست است که این انتقال برای زدودن ازدحام از مرکز شهر بسیار مفید بوده، اما ظاهراً چندان برای ناشران و بازدیدکنندگان راحت نبود و برگزاری نمایشگاه را با توجه به شرایط جوی آن سال با اختلال مواجه کرد. ضمن اینکه بسیاری از بازدیدکنندگان نمایشگاه از شهرستان ها به تهران سفر می کنند و برای رزرو هتل و اماکن اقامتی در نزدیکی شهر آفتاب تهران مسیر چندان هموار نیست. همچنین برای رزرو هتل با بیشترین تخفیف در نزدیکی نمایشگاه کتاب تهران می توانید از طریق شماره 02179515 با سفرانه در تماس باشید.

اگر تمایل دارید تمام جزئیات را درباره نمایشگاه شهر آفتاب بخوانید به لینک زیر مراجعه نمایید.

نمایشگاه شهر آفتاب تهران | اطلاعات کامل + مسیرهای دسترسی و نقشه

اخبار ضد و نقیض درباره محل برگزاری نمایشگاه چه بود؟

در ابتدا خبرگزاری های مختلف اعلام کردند که نمایشگاه کتاب امسال هم در مجموعه شهر آفتاب برگزار خواهد شد. اما بعدتر سایت رسمی متعلق به خود نمایشگاه، که مجری آن خانه کتاب و ادبیات ایران است، رسماً اعلام کرد که نمایشگاه کتاب مثل هر سال در مصلی تهران برگزار خواهد شد و کشور قطر نیز میهمان اختصاصی آن خواهد بود.

تفاوت اصلی این نمایشگاه با نمایشگاه سال های قبل این است که به دوصورت مجازی و حضوری میزبان ناشران و علاقه مندان است. احتمال آن می رود که امسال به دلیل بازگشایی نمایشگاه پس از دو سال استقبال بسیار خوبی داشته باشد.

مسیرهای دسترسی به نمایشگاه چگونه است؟

·مترو

در نزدیکی مصلی تهران دو ایستگاه متروی شهید بهشتی و مصلی وجود دارد. ایستگاه مصلی بر روی خط یک (قرمز) و ایستگاه بهشتی در محل تقاطع دو خط یک و سه (آبی کم رنگ) قرار دارد.  در صورت سوار شدن از سایر خطوط، می بایست با تعویض خط، به یکی از این دو خط یک یا سه وارد شده و سپس به سمت یکی از این دو ایستگاه حرکت کنید. البته تعداد قطارهای خط یک، بیشتر و مدت زمان انتظار تا رسیدن قطار بعدی در آن کمتر از خط سه است. ضمن این که برخی از ایستگاه های خط سه هنوز راه اندازی نشده اند.

درصورتی که تمایل دارید با جزئیات نقشه مترو تهران را ببینید روی لینک زیر کلیک کنید:

نقشه مترو تهران 1401 + ساعت حرکت و راهنمای کامل تمام خط ها

·اتوبوس

اتوبوس های مستقیم به مصلی از ایستگاه های میدان آزادی، ایستگاه صادقیه، ایستگاه تجریش، ایستگاه قیطریه، ایستگاه میدان امام حسین(ع)، ایستگاه خراسان، ایستگاه میدان انقلاب، ایستگاه میدان صنعت، ایستگاه میدان رسالت، ایستگاه هفت تیر، ایستگاه ونک، ایستگاه خاوران و بالعکس هستند.

12

سی و سومین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران در سال 1401 از تاریخ 21 الی 31 اردیبهشت از ساعت 10 صبح الی 20 به دو صورت حضوری و مجازی برگزار خواهد شد.

آدرس: تهران، خیابان شهید بهشتی، روبروی خیابان میرعماد، مصلای بزرگ امام خمینی (ره)


[ad_2]
منبع
همرسانی کنید:
برچسب‎ها : نمایشگاه کتاب

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان