[ad_1]

مهرداد توکلی راد، عضو هیئت علمی گروه اجتماعی دانشگاه پیام نور گیلان امروز در گفت وگو با خبرنگار فارس در رشت، یکی از نکته های مهم در برهه کنونی را فهم درست از تغییر و تحولات برای پیشرفت کشور دانست و اظهار کرد: جامعه ایرانی در دور کنونی بیش از هر زمان دیگری نیاز مبرم به پیشرفت دارد.

رمزگشایی و افشای سناریوها و عملیات رسانه ای جریان معاند در راستای اصلاح بازتوزیع هوشمند و عادلانه یارانه ها

وی در تبیین رمزگشایی و افشای سناریوها و عملیات رسانه ای جریان معاند در راستای اصلاح بازتوزیع هوشمند و عادلانه یارانه ها، گفت: امروز عصر رسانه است و اموری که توسط رسانه دنبال می شود، سرعت تغییرات را شدت می دهد.

فرداها در حال رقم خوردن است

عضو هیئت علمی دانشگاه پیام نور گیلان با اشاره به شتاب تغییرات زمان در عصر رسانه، بیان کرد: شدت تغییرات در عصر کنونی آن قدر زیاد شده که گاها آینده بسیار زود رقم می خورد به گونه ای که حتی وقتی وضعیت حال را درست درک نکرده ایم، فرداها در حال رقم خوردن هستند.

بیش ازاندازه تحت شعاع هیاهو رسانه ای قرارگرفته ایم

توکلی راد با بیان اینکه امروزه بیش ازاندازه تحت شعاع هیاهو رسانه ها قرارگرفته ایم، افزود: اغلب رسانه هایی که امروز ازجمله در مسئله اصلاح بازتوزیع یارانه ها، تولید محتوا می کنند، واقعیت ها را عنوان نکرده و بسیاری از آن ها فرا واقعیت ها را مطرح می کنند.

وی با اذعان به اینکه امروز رسانه مفهوم کلی تری را به خود دیده، بیان کرد: هرکسی که امروزه در عصر نوین در هر پلتفرمی می تواند نظر خود را مطرح و اثر پیام و نظر خود را در جامعه بسنجد، یک فعال رسانه ای است.

نیازمند هوش رسانه و اقتصاد سیاسی هستیم

استاد علوم اجتماعی دانشگاه پیام نور گیلان با تأکید بر اینکه در عصر رسانه باید به سواد رسانه و دانش آن توجه کرد، افزود: در جامعه جدید و انسانی که تغییرات سریع را تجربه می کند دو نوع هوش شناخت صحیح رسانه و اقتصاد سیاسی از ملزومات است.

در فضای احساسی درک صحیح از تغییر و تحولات از ما گرفته می شود

عضو هیئت علمی دانشگاه پیام نور با بیان اینکه لازمه موفقیت داشتن هوش اقتصادی و رسانه ای است، گفت: ضعف سواد رسانه و جنجال و هیاهوی رسانه ای موجب شده تا فضای احساسی در جامعه غالب شود و در چنین فضایی درک درست از تغییر و تحولات از ما گرفته شود.

توکلی راد با اشاره به اینکه تحولات سیاسی و اقتصادی باید درک شوند تا بتوانیم به درستی تصمیم صحیح بگیریم، افزود: در انقلاب اسلامی، ملاک رسیدن به قله های تمدن نوین اسلامی است و باید ایرانی ساخت که همیشه تداوم داشته و در بحران ها و فشارها مقاوم باشد.

برخی رسانه ها به نفع خود فراواقعیت ها را مطرح می کنند

وی با اشاره به سیاه نمایی ها در اجرای بازتوزیع هوشمند و عادلانه یارانه ها، تصریح کرد: برخی رسانه ها متأسفانه پیام ها را آن گونه که به نفعشان هست، مخابره می کنند اما این ما هستیم که باید منافع ملی و اجتماعی خود را بشناسیم و درک و تفسیر صحیح از آن ها داشته باشیم چراکه در جریان بازتوزیع هوشمند و عادلانه یارانه ها، برخی رسانه ها از واقعیت عبور کرده و با دست کاری آن و به نفع جریانی خاص، فرا واقعیت ها را بیان می کنند.

انتهای پیام/۳۳۸۹


[ad_2]
منبع
همرسانی کنید:
برچسب‎ها : سواد رسانه

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان