[ad_1]

جمعی از کارگران سراسر کشور، صبح امروز (دوشنبه) با حضور در حسینیه ی امام خمینی(ره) با رهبر انقلاب اسلامی دیدار کردند.

به گزارش ایسنا، گزیده بیانات حضرت آیت الله خامنه ای در این دیدار به این شرح است :

-رهبر انقلاب صبح امروز در دیدار جمعی از کارگران: این دیدار همه ساله ی ما با کارگران، قدرشناسی از کارگران، تشکر از کارگران و ارزش دانستن برای نفس کار است.

- لذا ما میخواهیم هم از کارگران عزیزمان تشکر کنیم و به تبع نبی مکرم اسلام دست شماها را ببوسیم، هم میخواهیم ارزش کار در جامعه معلوم بشود. کار یک ارزش است در اسلام.

-کارگران دوران انقلاب تاکنون نشان دادند که انگیزه های ملی آنها در همه ی عرصه ها انگیزه های درخشان و برجسته ای است، در همه ی عرصه ها، یعنی هم در عرصه ی نظامی، هم در عرصه ی اقتصادی، هم در عرصه ی سیاسی.

- در عرصه ی نظامی؛ صحنه ی نمایان و جلوی چشم، دوران دفاع مقدس است. ما چهارده هزار کارگر شهید داریم، چهارده هزار.

 -در مورد عرصه ی اقتصادی؛ البته از اول انقلاب این سیاست استکبار بود، در این ده، پانزده سال اخیر خیلی روشن سیاستشان از کار انداختن تولید کشور بود، سیاست دشمن این بود. همه ی این تحریمها و این حرفها همه برای این بود که در کشور تولید از کار بیافتد.

- کارگران ما ایستادند در صف مقدم و نگذاشتند این اتفاق بیافتد و آنچه که در این زمینه ستون اصلی این خیمه بود کارگر بود.

- از روزهای اول انقلاب تحریکات کارگری شروع شد؛ تا امروز هم وجود دارد. جامعه ی کارگری، بینی اینها را که قصد داشتند جامعه ی کارگری را تابلو و نشانه ی اعتراضات مردمی قرار بدهند به خاک مالید و در مقابل اینها ایستاد؛ در کنار انقلاب و نظام ایستاد.

- البته کارگران در بعضی مواردی که جمع شدند، اعتراض شان به حق بوده. فرض کنید کارخانه ای را دولت به یک نفری واگذار میکند. او به جای اینکه کارخانه را مدیریت کند، ابزارهایش را میفروشد، کارگرها را بیرون میکند، زمینش را مثلا هتل  میخواهد بسازد! در این اعتراضها هم همیشه کارگران مرز خودشان را با دشمن مشخص کردند. نگذاشتند دشمن از اعتراض به حق اینها استفاده کند. با وجود مشکلات کنار اسلام ایستادند.

-ما الان احتیاج داریم به افزایش فرصتهای شغلی. امکانش هم وجود دارد در کشور. یعنی صاحبنظران و کسانی که با مسائل کشور آشنایند، همه تصدیق میکنند که در کشور امکان افزایش فرصتهای شغلی به طوری که نسبت بیکاری بسیار کمتر از آنچه که امروز هست باشد، وجود دارد.
- در مورد فرصتهای شغلی مسئولین میتوانند تلاش کنند و فرصتهای شغلی را افزایش بدهند. یک مقداری سرمایه گذاری، یک مقداری ورود بخش خصوصی، یک مقدار عمده ای مدیریت دولتی لازم است؛ یعنی دولت به معنای یک مدیر کارآمد وارد میدان بشود. اشراف آماری به دست بیاورند؛ یعنی بدانند ظرفیت کجاست؟ جویندگان کار را شناسایی کنند و فرصت های شغلی را زنده کنند.
- یکی از چیزهایی که میتواند این فرصت های شغلی را زنده کند همین شرکت های دانش بنیان است که بیکاری دانش آموختگان را از بین می برد.

انتهای پیام


[ad_2]
منبع
همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان