[ad_1]

به گزارش خبرنگار مهر، مسعود میرکاظمی در بخش خبری ساعت ۱۴:۰۰ سیما درباره حذف ارز ترجیحی و افزایش یارانه های نقدی اظهار داشت: جلسات مختلفی از سال گذشته در مورد تعیین تکلیف وضعیت اقتصادی کشور و سند تحول دولت برگزار کردیم که یکی از محورهای آن توزیع عادلانه یارانه ها بوده است.

وی با بیان اینکه امروز قدم های اجرایی این طرح نزدیک است، اظهار داشت: بحث در یارانه ها به این شکل است که به سمتی هدایت شود که به سفره خانوارها برسد و جلوی خروج کالاهای اساسی از کشور گرفته شود.

رئیس سازمان برنامه و بودجه با بیان اینکه در بخش انرژی سالانه ۱۰۰ و کالاهای اساسی ۲۰ میلیارد دلار یارانه پنهان می دهیم، گفت: ولی سبب بهبود ضریب جینی نشد و پولدارها، پولدارتر و فقرا فقیرتر شدند.

معاون رئیس جمهور ادامه داد: دولت سیزدهم اجازه نمی دهد یارانه ها ناعادلانه توزیع شود. ما به دنبال مبارزه با فقر هستیم. به تدریج به سمت نهایی شدن تصمیمات در خصوص توزیع عادلانه یارانه ها نزدیک می شویم و پس از تأیید رئیس جمهور نتایج به اطلاع مردم خواهد رسید.

میرکاظمی با اشاره به بحران مواد غذایی دنیا که پس از جنگ روسیه و اوکراین تشدید شد، تصریح کرد: با این اقدام علاوه بر آنکه یارانه ها را اثربخش خواهیم کرد با فقر نیز مبارزه می کنیم.

رئیس سازمان برنامه و بودجه تأکید کرد: در تحقیقاتی که سازمان هدفمندی یارانه ها انجام داده متوجه شدیم هر چقدر میزان یارانه ها برای اقشار پایین اضافه شده و تغییر می کند، فاصله ضریب جینی نیز کاهش می یابد.


[ad_2]
منبع
همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان