[ad_1]

به گزارش خبرگزاری مهر، همایش سراسری مدیران کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ها با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، معاونین وزارت فرهنگ و مدیر کل های ستادی و استانی در محل باغ زیبای وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در حال برگزاری است.

در این همایش وزیر فرهنگ، معاون فرهنگی، معاون مطبوعاتی، معاون قرآن و عترت، معاون توسعه مدیریت و منابع، معاون هنری، معاون حقوقی، امور مجلس و استان ها، رئیس سازمان سینمایی، دبیرکل نهاد کتابخانه های کشور، دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور و مدیرعامل صندوق اعتباری هنر به ایراد سخنرانی و گفتگو با مدیران کل وزارت فرهنگ و ارشاد در استان ها پرداختند.

در ابتدا سید محمد هاشمی، معاون حقوقی، امور مجلس و استان های وزارت فرهنگ به عنوان متولی برگزاری این همایش توصیه هایی خطاب به مدیران کل استانی کرد. سیدمحمد هاشمی، گفت: همکاری با ائمه جمعه استان ها، برگزاری دیدارها و نشست های صمیمانه با مدیران و مسئولان تأثیرگذار در استان ها با هدف بازگشایی گره های موجود در عرصه فرهنگ و هنر و توجه به جایگاه روابط عمومی در ادارات کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ها از ضروریات است.

معاون حقوقی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با تاکید بر جایگاه روابط عمومی گفت: روابط عمومی باید دارای نقش جریان سازی داشته باشد. روابط عمومی پرتال شخصی مدیران نیست بلکه باید افراد و کارشناسان مبرز داشته باشد تا بتوانند در این حوزه خبررسانی سریع و درست و در عین حال مؤثر داشته باشند.

هاشمی در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر اینکه مدیران نباید درباره هر موضوعی بدون داشتن اطلاعات اظهار نظر کنند گفت: در طرح موضوعات در حوزه فرهنگ و هنر و رسانه دقت نظر داشته باشید و به جا و درست گفت و گوی رسانه ای داشته باشید.

معاون حقوقی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود برنامه نظارت میدانی از مؤسسات فرهنگی و هنری در استان ها، تعامل با هنرمندان استان ها، اقدامات اثربخش، ارزیابی نوین گزارش دهی و عدم اطلاع رسانی اقدامات صوری، توجه به جایگاه روابط عمومی و … تاکید کرد.

وی افزود: مدیران کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ها لازم است تعاملات خود را با نمایندگان مجلس شورای اسلامی تنظیم کنند و در این مسیر تعامل گر، شنوا، وقت گذار با هدف حل مشکلات پیش رو باشند.

معاون حقوقی، امور مجلس و استان های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: باید دایره جبهه انقلابی را وسیع تر کنیم و ظرفیت های موجود را در این جبهه به کار بگیریم تا خدمات و زیرساخت ها به اهل واقعی فرهنگ برسد. بنابراین باید همه با عزم راسخ وارد عمل شویم.


[ad_2]
منبع
همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان