[ad_1]

نماینده کاشمر در مجلس شورای اسلامی گفت: درباره خودرو تصمیم جدی بگیرید. چرا واردات خودرو را ممنوع اعلام می کنید که کالای استراتژیک هم نیست؟ اگر دو شرکت بزرگ تولیدکننده خودرو تعطیل شود و فقط مابه التفاوت قیمت مصرفی بنزین به آنها بدهید، کار درست می شود.

به گزارش ایسنا، جواد نیک بین در جلسه علنی امروز (سه شنبه) در تذکری گفت: عدم برابری نهاده های دامی جو وسویا با محصول آن یعنی گوشت و شیر ، کمر دامدار را می شکند. دامداران رسانه ندارند که همگان صدای آنها را بشنوند. اگر یک ژورنالیست پلاکاردی دستش بگیرد همه عالم و آدم می شنود اما دامدار بیچاره که به دام بزرگی گفته، از سر بی تدبیرها با مشکلاتی مواجه است.

وی ادامه داد: حجم بی تدبیری ها برای دامداران از دولت  گذشته همچنان ادامه دارد و هنوز جنین بره و گوساله از شکم دام آبستن در می آورند و می کشند، چرا باید این اوضاع ادامه داشته باشد؟

نیک خطاب به رییس جمهور و وزیر کشاورزی گفت: چرا دامدار دام آبستن را به کشتار نبرد آن هم وقتی ۸۰ روز، یک دام به اندازه قیمت خود هزینه دارد ، دلیل این است که نهاده دامی تامین نشده است.

این نماینده مجلس توضیح داد: سه اتفاق مهم با کشتار دام مولد در کشور رخ می دهد؛ قیمت گوشت کم شده و کمر دامدار می شکند، ذخائر استراتژیک کشور از بین می رود و عملا با آزاد شدن واردات گوشت به دامدار ضربه وارد می شود یعنی عملا یارانه به دامداران خارجی می دهید که همه به معنای قیام دولتی ها بر علیه دامداران است.

نیک بین خاطرنشان کرد: از طرف دیگر با واردات خودرو به عنوان کالای غیراستراتژیک مخالفت می شود که آن هم در داخل تولید می شود این وضعیت درباره گوشت هم هست پس چرا گوشت را وارد می کنید، مگر می خواهید یارانه به خارجی ها بدهید؟

وی با بیان اینکه موضوع ارز ترجیحی ام الخبائث بود، گفت: چرا حذف ارز ترجیحی را از نان شروع کردید؟ نان مردم را آجر نکنید. متأسفانه نئولیبرال ها دولت را مدیریت می کنند و آن ها دنبال آزادسازی قیمت ها هستند. نئولیبرال ها کسانی هستند که می خواهند نان و حال مردم را بگیرند. واردات خودرو نه ربطی به حال مردم و نه جان آن ها دارد. نگذارید نئولیبرال ها برای دولت تصمیم بگیرند.

نیک بین در پایان گفت: آقای رییسی به جان عزیزانتان به فکر مردم پابرهنه باشید که متأسفانه امروز باید ماکارانی را نخی بگیرند. به جایی رسیده ایم که کسانی باید برای مردم تصمیم بگیرند که مسببان وضع موجود هستند. درباره خودرو هم تصمیم جدی بگیرید. چرا واردات خودرو را ممنوع اعلام می کنید که کالای استراتژیک هم نیست؟ اگر دو شرکت بزرگ تولیدکننده خودرو تعطیل شود و فقط مابه التفاوت قیمت مصرفی بنزین به آنها بدهید کار درست می شود.

انتهای پیام


[ad_2]
منبع
همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان