[ad_1]

وضعیت خدمتگزاران مدارس/ نشست خبری سخنگوی قوه قضاییه/ سفر انریکه مورا به تهران/ تغییر نظام پرداخت یارانه ها و ... از موضوعات پربازدید و خبرساز تحریریه سیاسی ایسنا بود که جزییات آن در ادامه می آید.

به گزارش ایسنا، درخواست نماینده مردم اردکان در مجلس شورای اسلامی از وزیر آموزش و پرورش مبنی بر توجه این وزارت خانه به وضعیت خدمتگزاران مدارس در صدر اخبار پرمخاطب امروز قرار گرفت.

محمدرضا دشتی اردکانی در تذکری  به وزیر آموزش و پرورش خاطر نشان کرد: متاسفانه شاهد کم لطفی به قشر زحمتکش خدمتگزاران در بدنه آموزش و پرورش هستیم؛ خدمتگزاران در مرحله همسان سازی افزایش حقوق نداشتند و متاسفانه در رتبه بندی هم دیده نشدند و همچنین مدرک دیپلم به بالای این افراد نیز در پست خدمتگزاری قابل اعمال نیست. این افراد بعنوان نخستین افرادی که درب مدارس را باز می کنند و در پایان روز آخرین فرد از مدرسه خارج می شوند و به عنوان امین بچه های ما هستند، الان با پایه حقوق بسیار پایین در حال گذران زندگی هستند و زندگی شان را به سختی اداره می کنند.

اعلام جزئیات حکم مهرشاد سهیلی، وضعیت شکایت رئیس مجلس و رد ارتباط پرونده جلالی و نوری در نشست خبری امروز سخنگوی قوه قضاییه هم از اخبار مورد توجه مخاطبان بود.

خدائیان در پاسخ به این سوال که شکایت رئیس مجلس از جعفرزاده در چه مرحله ای است؟ گفت: در خصوص این موضوع با توجه به شکایت انجام شده پرونده ای در تهران تشکیل شده و مشتکی عنه احضار شده است . کسانی که با فوریت دست به انتشار مطالبی می زنند اگر نتوانند ادعای خود را ثبت کنند، تحت تعقیب قرار گرفته و محکوم خواهند شد. اگر دقت نکنند و به صرف شنیده ها مطالبی را منتشر کنند پرونده ای تشکیل شود،  قوه قضائیه ورود می کند.

ذبیح الله خداییان درباره جزییات حکم صادره در پرونده مهرشاد سهیلی گفت: این پرونده با کیفرخواست به دادگاه ارسال شد. حکم بدوی صادر و  به سه سال نگهداری در کانون اصلاح و تربیت، جزای نقدی و رد مال محکوم شده است. حکم بدوی است و در صورت قطعیت اجرا می شود.

سخنگوی قوه قضاییه  با اعلام اینکه به زودی شخص دیگری جایگزین او در این سمت خواهد شد، افزود: به دلیل تمرکزم در سازمان بازرسی تقاضا داشتم  که مسئولیت سخنگویی برعهده کسی دیگر باشد که  رییس قوه قضاییه اخیرا موافقت کردند و از ایشان کمال تشکر را دارم و چند گزینه پیشنهاد شده است. ان شاءالله با انتخاب یکی از عزیزان به عنوان سخنگوی جدیدی انتخاب شود و اگر انتخاب صورت گیرد در نشست بعدی سخنگوی جدید در خدمت شما است.

سفر انریکه مورا، هماهنگ کننده اتحادیه اروپا در مذاکرات وین به تهران هم از دیگر موضوعات خبری پربازدید این روزهاست.

در همین رابطه سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در یک کنفرانس خبری به سوالاتی درباره سفر هماهنگ کننده اتحادیه اروپا در مذاکرات وین جهت رایزنی درباره وقفه ایجاد شده در مذاکرات پاسخ داد.

ند پرایس می گوید: ما با انریکه مورا از نزدیک در تماسیم. او پیام ها را منتقل می کرده است. ما از تلاش های او برای رساندن این مذاکرات به نتیجه ای موفقیت آمیز حمایت می کنیم. نمی خواهم درباره آن چه او از همکاران ایرانی خواهد شنید، پیش داوری بکنم یا چیزی را از حالا تشخیص بدهم. مسلما پس از سفر او چیزهای بیشتری خواهیم دانست.

جهانبخش ایزدی کارشناس مسایل بین الملل هم در تحلیلی به سفر مورا به تهران اشاره کرده و معتقد است که اگر معاون رییس سیاست خارجی اتحادیه اروپا می خواهد از سفرش به تهران نتیجه ای بگیرد باید اتفاقی از نوع امتیاز دادن به ایران را رقم بزند.

تغییر نظام پرداخت یارانه ها و حواشی ایجاد شده در پی گرانی آرد هم از موضوعات مهم و پرمخاطب دیگر بود.

در همین رابطه حجت الاسلام سید محمدرضا میرتاج الدینی نایب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با تاکید بر اینکه «با تغییر نظام پرداخت یارانه، نان گران نمی شود»، گفت: در این مدل، اعتباری در کارت یارانه یا کارت بانکی واریز می شود و مردم می توانند از آن طریق کالاهای مورد نیازشان را خریداری کنند.

همچنین دادستان تهران در جلسه مشترک با نمایندگان دستگاه های نظارتی بر بازار خطاب به مسئولان سازمان تعزیرات حکومتی دستور داد تا تمام گزارش های گرانی در بازارهای مختلف را به دادستانی تهران اعلام کنند.

علی صالحی از دستگاه های متولی نظارت و تنظیم بازار خواست ظرف ۳ روز پس از دریافت مصوبه جلسه، فهرست نانوایی هایی را که فعال نیستند را به دادستانی اعلام کنند.

دیگر اخبار مرتبط را می توانید در لینک های زیر دنبال کنید.

توضیحات رئیس سازمان تعزیرات درباره اصلاح نظام پرداخت یارانه

هیچ واحد صنفی اجازه افزایش قیمت ندارد

حواشی تغییر اقتصادی را کنترل کنید

دولت اصلاحات ساختاری را در ابتدای سال با مردم مطرح می کرد

نابسامانی تورمی بازار نتیجه مستقیم تعلل در اجرای قانون است

یارانه ها مستقیم به مردم تعلق می گیرد

مطرح کردن مسائل با مردم موجب ایجاد آرامش روانی در جامعه می شود

اجرای قانون رهاورد خوبی برای دولت است/ مجلس و دولت به نقطه مشترکی در حل مشکلات کشور رسیده اند

همراهی مردم رمز موفقیت اصلاح یارانه هاست

صحبت های رئیس جمهور را باعث آرامش خاطر مردم می دانم

***

حسین امیرعبداللهیان با حضور در صحن علنی مجلس شورای اسلامی به سوال جلال محمودزاده در خصوص علت عدم انجام اقدامات لازم در خصوص سدسازی های بی رویه ترکیه بر روی رودخانه دجله و ارس پاسخ داد.

وزیر امور خارجه با بیان اینکه برای ایران قابل قبول نیست که کشور دوست و همسایه اش با سد سازی تاثیر منفی بر روی شرایط زیست محیطی منطقه گذاشته و مشکلاتی را برای ما و سایر مردم منطقه ایجاد کند، افزود: برای اولین بار در طول تاریخ در طول چهار ماه گذشته گام های لازم برای تشکیل کمیته مشترک آبی بین ایران و ترکیه برداشته شده است و در سه ماه گذشته هیاتی از وزارت خارجه و وزارت نیرو به ترکیه رفتند و قرار است به زودی هیات ترکیه ای به تهران بیایند. از نظر فنی و حقوقی همچنان ابهاماتی وجود دارد که ما آن را با جدیت دنبال خواهیم کرد.

* گزارش کامل ایسنا از جلسه علنی امروز (سه شنبه) بیستم اردیبهشت ماه ۱۴۰۱ مجلس شورای اسلامی را می توانید اینجا بخوانید و ببینید.

گزارش تاریخی ایسنا، به مناسبت نود و پنجمین سالگرد فسخ قرارداد قضاوت کنسولی اتباع روس در ایران که به الغاء قرارداد قضاوت کنسولی اتباع روس در ایران شهرت داشت نیز از خبرهای پربازدید بامداد امروز بود.

قرارداد مذکور که به کاپیتولاسیون روسی معروف شد، از زمان شکست عباس میرزا پسر فتحعلی شاه قاجار در دومین جنگ شدید ایران و روسیه تزاری در سال ۱۲۰۶ بر کشورمان تحمیل شد.

انتهای پیام


[ad_2]
منبع
همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان