[ad_1]

به گزارش خبرگزاری مهر، اختتامیه نخستین عهدواره سراسری «چله مهدویت» با حضور محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در حوزه هنری برگزار شد.

در ابتدا محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی درآیین اختتامیه نخستین عهدواره سراسری «چله مهدویت» بابیان اینکه موضوع مهدویت و نگاه آرمانشهر در همه جوامع بشری دنبال می شود، اظهار داشت: نگاه آرمانشهر در همه ادیان وجود دارد و امتیاز ویژه و منحصربه فرد آن در مکتب تشیع است.

وی نزول رحمت را از برکات انتظار برای ظهور حضرت مهدی (عج) دانست و افزود: زمینه سازی برای ظهور اسباب نزول رحمت و برکاتی را برای جامعه بشری به همراه خواهد داشت.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تصریح کرد: مجموعه ادعیه بسیاری برای ارتباط با امام زمان (عج) وارد شده است که توصیفات زیبایی را درباره این وجود نازنین و مبارک دارد که نمونه آن ها دعای ندبه با عبارات زیبا و دلنشین است که مثال یک راز و نیاز عاشقانه در وصف معشوق است.

اسماعیلی تأکید کرد: از برکات بزرگ انقلاب اسلامی این بود که اندیشه مهدویت این تفکر دینی را در جامعه بشری امروز به عنوان یک تفکر مهم مورد توجه قرار داده است؛ ریشه ای که امروز انقلاب اسلامی مبتنی بر آن شکل گرفته است دقیقاً مبتنی بر فلسفه حضور امام زمان و نظام سیاسی نظام امت و امامت دارد.

وی با بیان اینکه به برکت نظام اسلامی شبیه ترین فرد به امام معصوم در جایگاه ولایت فقیه قرار دارد، گفت: خوشحالیم که محبت و عشق به امام عصر (عج) را در دل داریم و جایگاه ایشان که در این دوران ولایت فقیه یعنی نزدیک ترین فرد به ایشان است را پاس می داریم.

اسماعیلی تصریح کرد: موضوع مهدویت و اشتیاق دوره غیبت، سرشار از تم ها برای تولید اثر و محتوا در بخش های فرهنگی و هنری است. اگر امروز این توفیق را داریم که در پرتو ایثار ایثارگران و شهدای عظیم الشان منتظر حضرت باشیم بهترین موضوع برای زمینه سازی ظهور ایجاد امید و نشاط است که در عرصه هنری باید مورد توجه باشد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با تأکید بر لزوم استفاده از زبان هنر به برای استفاده از ظرفیت بزرگ مکتب شیعی گفت: سلسله برنامه چله مهدویت یک الگو برای فعالیت در وزارت ارشاد است که در دولت مردمی به دنبال رخ نمایی آن هستیم و با مدد از جامعه هنری این نوع فعالیت های ابتکاری را گسترش خواهیم داد.

خراسانی زاده: ۲۶۰۰ اثر به دبیرخانه چله مهدویت ارسال شد

در ادامه، محمد خراسانی زاده مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران با بیان اینکه تأکید رهبر معظم انقلاب اسلامی در بیانیه گام دوم انقلاب مبنی بر نگاه خوش بینانه به آینده و امید محور فعالیت مان بوده است، اظهار داشت: ایده محوری ما در چله مهدویت ایجاد یک رویداد متفاوت و همه جانبه در قالب مأموریت های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بود.

وی عنوان کرد: در نخستین دوره چله مهدویت ۲۶۰۰ اثر به دبیرخانه های ۱۶ گانه ارسال و توسط ۴۸ استاد برجسته ملی و استانی داوری شدند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران با تأکید براینکه چله مهدویت سال نخست از دهه فجر تا نیمه شعبان برگزار شده بود، افزود: در چله مهدویت هفت محور موضوعی مرتبط با آرمان مهدویت شامل نقش مهدویت و انتظار در ایجاد پیشرفت، تحرک و بالندگی در جامعه؛ امید به آینده در جامعه مهدوی؛ عدالت گستری به عنوان شاخصه اصلی آرمان مهدویت؛ انقلاب اسلامی مردم ایران و مهدویت و… وجود داشت.

خراسانی زاده امیدآفرینی را ریشه ای ترین جهاد برای ظهور حضرت حجت (عج) دانست و ادامه داد: انقلاب اسلامی برای پیشرفت و حرکت به سمت تمدن سازی نوین اسلامی نیازمند امیدآفرینی در جامعه است.

در ادامه، محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، سیدمحمد هاشمی معاون حقوقی و امور مجلس وزیر ارشاد، شهرام صمدی نیا مدیر بسیج هنرمندان استان تهران، ابوالفضل پرپنچی رئیس کمیته امداد استان تهران روی سن امدند و از برگزیدگان این رویداد مهم مهدوی تجلیل کردند.

در بخش پایانی اختتامیه نخستین عهده داره چله مهدویت، از پوستر دومین دوره ی این رویداد به دبیری محمد خراسانی زاده رونمایی شد.


[ad_2]
منبع
همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان