[ad_1]

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شورای عالی انقلاب فرهنگی، سعید رضا عاملی در حاشیه جلسه هشتصد و شصت و یکم شورای عالی انقلاب فرهنگی افزود: این جلسه اختصاص به نهایی سازی بخش هایی از سند تحول شورای عالی انقلاب فرهنگی داشت و یکی از فصول خیلی مهم این سند که مربوط به رابطه و مناسبات شورای عالی انقلاب فرهنگی با سایر قوا و دستگاه های کشور بود، مورد تصویب نهایی قرار گرفت. در واقع هدف اصلی از تبیین و تعریف این روابط ایجاد یکپارچگی در نظام تصمیم سازی در حوزه فرهنگ، علم و نوآوری بود.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی ادامه داد: همچنین تبیین مناسبات و روابط شورای عالی انقلاب فرهنگی با قوای سه گانه و سایر نهادها و شفاف سازی و طراحی سازوکار همکاری و هم افزایی، تقسیم کار و تمشیت امور مشترک مورد توجه این بخش از سند تحول بود، که موادی مورد تصویب قرار گرفت.

عاملی اضافه کرد: ایجاد ساز و کار مناسب برای عدم ورود مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی به محدوده وظایف ذاتی و قانونی دستگاه ها، تشکیل کمیسیون مشترک هماهنگی شورای عالی انقلاب فرهنگی و قوای سه گانه برای دستوراتی که نیازمند امتداد و انفاذ و پیگیری در سایر قواست و همچنین تشکیل کمیسیون مشترک دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی با دبیرخانه های مجمع تشخیص مصلحت نظام، شورای عالی امنیت ملی و شورای عالی فضای مجازی برای موضوعات و مسائل مشترک، از جمله این مواد است.

وی درباره دیگر موارد تصویب شده گفت: پیش بینی حضور نماینده شورای عالی در صحن و کمیسیون های مرتبط مجلس شورای اسلامی برای کمک به اتقان و امتداد مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی و طرح و لوایح در دستور مجلس شورای اسلامی در چارچوب آئین نامه مدیریت مجلس، پیش بینی ساز و کار برای تشخیص تعارض یا خلاء قانونی و مقرراتی در حوزه فرهنگ، علم و فناوری و نوآوری جهت همراهی و هم افزایی با مجلس، دولت و قوه قضائیه و پیش بینی ساز و کار برای اولویت گذاری و سیاست گذاری در خصوص بودجه بر مبنای سیاست های فرهنگی، علمی و نوآوری در ارتباط با مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی است.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی افزود: پیش بینی استفاده از ظرفیت های قانونی دستگاه های نظارتی برای اجرای مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی از دیگر موارد مصوب این جلسه بود.


[ad_2]
منبع
همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان