[ad_1]

به گزارش خبرنگار مهر محسن جلواتی ظهر چهارشنبه در آئین تودیع و معارفه ناظر گمرکات گیلان با تاکید بر ضرورت استفاده هرچه بهتر از ظرفیت های دبیرخانه اوراسیا در گیلان اظهار کرد: یکی از اهداف سیاسی دولت سیزدهم توسعه معاهدات منطقه ای با سایر کشورها است.

وی با اشاره به اهمیت کریدور شمال-جنوب و ضرورت فراهم سازی بسترهای لازم برای راه اندازی هرچه سریع تر این کریدور استراتژیک، افزود: در حال حاضر ایران به عنوان مسیر ترانزیتی استراتژیک صادرات کالاهای روسی از طریق دریای خزر و مسیر تجاری شمال – جنوب است و اگر زیر ساخت های لازم برای جذب این کالاها فراهم نشود ترکیه به عنوان رقیب این کالا را جذب می کند.

جلواتی با بیان اینکه اتصال راه آهن رشت به آستارا برای تکمیل کریدور شمال و جنوب و رشد اقتصادی منطقه از اهمیت ویژه ای برخوردار است، تصریح کرد: در حال حاضر بخاطر جنگ روسیه با اوکراین ۴۰۰ میلیارد دلار کالا در کشور روسیه وجود دارد که با راه اندازی کریدور شمال-جنوب می توان کالا را از مسیر آستارا به رشت و به جنوب منتقل کرد.

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی گمرک ایران با اشاره به اینکه گمرک به عنوان مرزبان اقتصادی کشور محسوب می شود، گفت: برای تحقق اهداف عالیه اقتصادی باید همه دستگاه های اجرایی استان و کشور در کنار هم تعامل و همراهی داشته باشند.

جلواتی با بیان اینکه تکمیل راه آهن رشت به آستارا نیازمند همدلی استانی و ملی است، افزود: رویکرد گمرک در دولت سیزدهم، شفافیت، پویایی، کارآمدی و مقابله با فساد است و در صورت وجود شفافیت در هر مجموعه ای، فساد از بین می رود.

وی به لزوم تکمیل نیروی انسانی در گمرکات ایران اشاره و اضافه کرد: با توجه به بازنشستگی ۷۵۰ نفر از مدیران گمرک در سه سال آینده گمرک جمهوری اسلامی ایران به دنبال جذب هزار و ۵۰۰ نفر نیروی انسانی متخصص و متعهد به نظام برای رفع دغدغه های موجود است.


[ad_2]
منبع
همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان