[ad_1]

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام سید عبدالجواد شمس الدین ظهر چهارشنبه در مراسم تودیع و معارفه ناظر گمرکات گیلان با اشاره به شرایط حساس اقتصادی کنونی کشور، اظهار کرد: انقلاب اسلامی در بیش از چهار دهه از عمر خود فراز و فرودهای فراوانی را پشت سر گذاشته و در تمامی این سال ها جنگ اقتصادی استکبار جهانی علیه نظام وجود داشته است.

وی با بیان اینکه جمهوری اسلامی از تهدیدها به ویژه در جنگ اقتصادی و رسانه ای فرصت های خوبی ساخته است، افزود: گمرک یکی از مهمترین و حساس ترین بخش های نقش آفرین در اقتصاد هر جامعه و مرزبانی اقتصاد کشور در صادرات و واردات و ترانزیت کالا را برعهده دارد.

امام جمعه انزلی تاکید کرد: در کنار فعالیت چشمگیر نیروهای خدوم برای نظام، اشکالات ساختاری و سیستمی در کشور وجود دارد.

حجت الاسلام شمس الدین تصریح کرد: از دولتی که با رویکرد تحول گرایی و رفع موانع و آسیب ها مسئولیت اداره کشور را برعهده گرفته است انتظار می رود اصلاحات اساسی را در ساختار برخی مجموعه ها مانند گمرک را ایجاد کند.

وی با اشاره به فعالیت چشمگیر گمرک انزلی در شرایط خاص تحریم ها و دوران شیوع ویروس کرونا، گفت: یکی از مشکلات اساسی اقتصاد کشور قاچاق کالا در صادرات و واردات است که باید ضعف های موجود مرتفع شود.

حجت الاسلام شمس الدین افزود: گمرک به عنوان گلوگاه ورود کالاها به کشور بوده و باید برای رشد اقتصاد کشور از ورود کالاهای غیر ضروری جلوگیری شود.


[ad_2]
منبع
همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان