[ad_1]

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، حمید سوری ظهر امروز در نشست ستاد کرونا گیلان در سالن غدیر استانداری با اشاره به تراکم بالای جمعیتی و افزایش شاخص سالمندی در استان اظهار کرد: تلاش مسؤولان دانشگاه علوم پزشکی گیلان در کنار سایر مسؤولان استان با وجود جمعیت بالای شناور و جمعیت قابل توجه سالمند، در مدیریت کرونا بسیار خوب بوده است.

وی با اشاره به تلاش های همه جانبه و ایجاد فضای همدلی در گیلان در طول بحران کرونا افزود: یکی از بهترین وجوه گیلان در مدیریت اساسی ویروس کرونا، اجرای طرح شهید سلیمانی در استان بوده است. 

رئیس کمیته بهداشت و پیشگیری قرارگاه عملیاتی ستاد ملی کرونا همچنین به وجه تمایز دیگر گیلان با سایر استان ها در مدیریت کرونا اشاره کرد و گفت: پوشش واکسیناسیون کرونا در استان در مقایسه با دیگر استان های کشور بسیار بالا بوده و این یکی از مزیت های نسبی استان در مدیریت و کنترل این بیماری است. 

سوری، با بیان اینکه کرونا در استان گیلان، آتش بس یک طرفه است و باید آمادگی ها در برابر این ویروس با هشیاری افزایش یابد، تصریح کرد: در بازدیدهای صورت گرفته و ارزیابی های به عمل آمده اثبات شده که این استان آمادگی لازم برای مقابله با هر بحرانی در استان را دارد. 

وی به تغییر برخی از نگرش ها در ستاد ملی کرونا در جهت مدیریت صحیح تر بیماری اشاره کرد و افزود: تصمیم گیری مبتنی بر شواهد، تفویض اختیارات بیشتر به استان ها، تلاش توأمان با حفظ شیوه نامه های بهداشتی برای بازگشت به وضعیت عادی، نظارت و هماهنگی بین بخشی اپیدمی، تقویت طرح شهید سلیمانی و واکنش سریع از مزیت های نسبی قرارگاه عملیاتی ستاد ملی بوده که در دولت سیزدهم به آن توجه ویژه شده است. 

رئیس کمیته بهداشت و پیشگیری قرارگاه عملیاتی ستاد ملی کرونا همچنین نگرانی اصلی قرارگاه عملیاتی ستاد ملی کرونا را عادی انگاری مردم برشمرد و بیان کرد: فرسودگی زیرساخت های بهداشت و درمان گیلان در برابر تهدیدهایی نظیر زلزله و ترددهای مرزی در صورت رعایت نشدن الزامات بهداشتی از دیگر نگرانی ها است. 

سوری، پیشنهاداتی را نیز در جهت ارتقای سطح بهداشت و درمان استان در بحران شیوع کووید ۱۹ مطرح کرد و گفت: تعادل منطقی بین بیم و امید در جامعه، تسریع در ترمیم زیرساخت های سلامت، تداوم طرح شهید سلیمانی و الگوبرداری دیگر استان ها از آن، راه اندازی آزمایشگاه سلولی مولکولی در گیلان و ارائه خدمات منطقه ای به مردم چند استان، بهره مندی از ظرفیت منطقه آزاد انزلی و مشارکت بیشتر آن در ایجاد زیرساخت های سلامت و تهیه نقشه راه خطر برای گیلان، ازجمله راهکارهایی است که می توان در استان گیلان به کار گرفت. 

انتهای پیام/۸۴۰۰۸


[ad_2]
منبع
همرسانی کنید:
برچسب‎ها : کرونا

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان