[ad_1]

ایسنا/خراسان رضوی رئیس دفتر مقام معظم رهبری با اشاره به اینکه ابزار تسلط دشمنان بر جهان سوم علم است، گفت: مهم ترین ابزار برای پیشرفت علم، کتاب بوده و افتتاح این مخزن آثار مکتوب یک بشارت است.

حجت الاسلام محمد محمدی گلپایگانی در افتتاح گنجینه عظیم آثار مکتوب آستان قدس رضوی که در محل کتابخانه آستان قدس رضوی برگزار شد، اظهار کرد: آنچه امروز مورد نیاز نظام اسلام ما است و مقام معظم رهبری هم بسیار بر آن تاکید دارند، این است که سطح علمی مردم، دانش آموزان، دانشجویان و طلاب بالا رود.

 وی ادامه داد: امروز دشمنان قسم خورده ما با آپارتاید علمی اجازه نمی دهند کشورهای دیگر، فراتر از آن ها چیزی از علم فرا گیرند، چرا که ابزار تسلط دشمنان بر جهان سوم همین علم است و اکنون در دست آن ها است.

محمدی گلپایگانی بیان کرد: قرآن کریم در مقام آموزش دعا در باب اینکه چگونه و چه از خدا بخواهیم می فرماید «و قل رب زدنی علما » یعنی بگویید خدایا دانش مرا افزون کن. در صدر اسلام هم پیامبر(ص)  پس از پیروزی در جنگ و گرفتن اسیر بهای آزادی هر اسیر مشرک را آموزش دادن خواندن و نوشتن به ۱۰ مسلمان قرار داده بود که این موارد نشانگر اهمیت علم در اسلام است.

رئیس دفتر مقام معظم رهبری با اشاره به اینکه یکی از مهمترین ابراز برای پیشرفت علم کتاب است، گفت: کتاب و کتابخانه در این راستا بسیار اهمیت دارد و امروز بهره برداری این مساحت از مخزن نگهداری کتاب خود یک بشارت است. این کتابخانه گنجینه ای بزرگ و غنی است که درهای آن باید به روی محققان و مردم باز باشد.

وی ابراز کرد: خوشبختانه در دوران تصدی تولیت فعلی گام های موثری در این راستا برداشته شده است و امیدواریم حجت الاسلام مروی توفیق خدمت در این سمت را سالیان متمادی پیدا کنند، ضمن اینکه رهبری هم از خدمات انجام شده در طی این مدت کوتاه رضایت دارند و این نیز جای تبریک دارد.

محمدی گلپایگانی اضافه کرد: مشهد  تنها یک شهر زیارتی نیست بلکه مشهد با حضور سالانه ۳۰ میلیون زائر از ملیت ها، فرهنگ و زبان های مختلف هستند، خود یک کشور محسوب می شود. این شهر برای زائران یک نقطه از امید است و آن ها باید مشهد را با خاطره خوش ترک کنند.

رئیس دفتر مقام معظم رهبری ادامه داد: متاسفانه ابزار دشمن در براندازی فرهنگ واقعی اسلام بسیار شدید است. به عبارتی آیا وضع حجاب امروز، شایسته نظام اسلامی است؟ که البته در مشهد به حرمت حضرت رضا(ع) شاید رعایت هایی شود اما در سایر استان ها اینگونه نیست؛ البته اقداماتی شده و می شود که با کمک مومنان، در این خصوص اصلاحاتی انجام خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: ما برای این نظام خون بسیار و شهدایی مانند سردار سلیمانی را داده ایم. اگر شب آرام می خوابیم به دلیل خون این شهداست. امروز صدای اذان بر فراز است و شیعه در جهان از برکت نظام مقدس شناخته می شود، این در حالی است که قبل از انقلاب حتی بسیاری مسلمانان را نمی شناختند چه برسد به شیعیان، که این به برکت خون شهداست.

انتهای پیام


[ad_2]
منبع
همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان