[ad_1]

به گزارش خبرنگار مهر، جبار کوچکی نژاد شامگاه پنج شنبه در گفتگوی ویژه خبری شبکه باران با بیان اینکه مطالبه مردم شفافیت رأی نمایندگان است، اظهار کرد: طرح شفافیت تنها شفافیت آرا نمایندگان مجلس نیست و قطعاً شورای نگهبان ایراداتی به آن وارد می کند و به سمت بایگانی می رود.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با اشاره به اینکه امسال بیش از ۲۲ هزار میلیارد دلار ارز ۴۲۰۰ تومانی نیاز داشتیم که تأمین آن از عهده دولت خارج بود لذا روش دیگری باید اتخاد می شد، افزود: در قانون به دولت اجازه حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی و ارائه کالابرگ الکترونیکی به مردم داده شده است.

تکذیب شایعه حذف افزایش ۵۷ درصدی حقوق کارگران

وی با بیان اینکه روند فعلی دولت در اصلاحات اقتصادی باعث نگرانی مردم شده اما دولت موظف به حمایت از مردم به ویژه در حوزه غذا است، تصریح کرد: وزیر جهاد کشاورزی در این باره به مجلس تعهد داده است.

نماینده رشت و خمام در مجلس با اشاره به حمایت مجلس به ویژه فراکسیون کارگری از بهبود وضعیت معیشت کارگران، اضافه کرد: امسال شاهد افزایش ۵۷ درصدی حقوق کارگران هستیم.

وی با بیان اینکه تغییر افزایش ۵۷ درصدی حقوق کارگران توسط دولت شایعه است، افزود: باید تلاش شود تا بخش دولتی و خصوصی و یا کارگاه ها به دلیل افزایش حقوق اقدام به اخراج کارگران نکنند.

کوچکی نژاد در ادامه با اشاره به معضل پسماند در استان های شمالی و جلساتی که در این زمینه برگزار شده است، گفت: پیشنهاد شده تا سازمان پسماند کشور تشکیل شود تا این موضوع هر چه سریع تر حل و فصل شود.

رفع موقع تنش آبی حوزه کشاورزی با بارش های اخیر

وی با بیان اینکه با وزیر کشور در مورد اتفاقات سایت سراوان صحبت شده است، ادامه داد: مسببان حوادث سایت سراوان باید پاسخگو باشند.

نماینده رشت و خمام در مجلس با تأکید بر لزوم راه اندازی دو خط جدید در کارخانه کود آلی، گفت: در صورت راه اندازی این دو خط می توان تا ۱۰۰۰ تن زباله را تفکیک و بازیافت کرد.

وی با اشاره به تعهدات انجام نشده شرکت طرف قرارداد ساخت زباله سوز در یک دهه گذشته، اظهار کرد: امروز بعد از گذشت یک دهه از این قرار داد دوباره این شرکت وارد عمل شده و در حال آماده سازی سوله ها است.

کوچکی نژاد با بیان اینکه بارندگی های اخیر مردم را از خشکسالی در فصل کشت نجات داده است بیان کرد: بیش از ۷۰۰ میلیون متر مکعب آب پشت سد ذخیره شده که می توان از طریق آن اراضی کشاورزی را تا ۱۵ خردادماه پوشش آبی داد و پس از آن نیز باید از طریق چاه های آب فصل کشاورزی را به پایان برسانیم.

نماینده مردم رشت و خمام در مجلس با اشاره به اینکه بحث مربوط به حریم کمربندی خمام هنوز حل نشده است و باید مجدداً با وزیر راه در این باره مکاتبه کنیم، افزود: کمربندی باید تحویل شهرداری داده شود اما اکنون دست راهداری است و مردم در ابن باره نگران هستند که موضوع را از طریق وزارت راه پیگیری می کنیم.


[ad_2]
منبع
همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان