بی توجهی به کشت قرار دادی در کشور

۱۴۰۱/۰۲/۲۴ ۱۰:۰۱ چاپ کد خبر: 165270
[ad_1]

به گزارش خبرنگار مهر، صالح محمدی پیش از ظهر شنبه در جلسه مجمع نمایندگان استان گیلان با مدیران کل دستگاه های اجرایی در محل دبیرخانه مجمع، با اشاره به تهدیدات حوزه کشاورزی استان، اظهار کرد: یکی از این تهدیدها مربوط به حوزه تأمین آب است که ۸۰ درصد این مشکل مربوط به بخش مدیریتی می شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان با اشاره به اینکه در استانی پرباران زندگی می کنیم اما وزارت نیرو برای تأمین آب مورد نیاز در استان کارهای مطمئنی نکرده است، افزود: برای حل مشکلات نیازمند مشارکت مردم در بحث مدیریت آب هستیم.

صالحی ادامه داد: در گذشته تشکلهای مردمی شکل گرفته بود که به سرانجام نرسید لذا باید این موضوعات نیز پیگیری شود.

وی با اشاره به مشکلات مربوط به سامانه های نوین آبیاری به ویژه در باغات، بیان کرد: درخواست ما این است که انحرافات ایجاد شده در این بخش به صورت ملی دیده شود.

محمدی با بیان اینکه عمده درخواست مردم در ملاقات های مردمی مربوط به تغییر کاربری اراضی استان گیلان است، تصریح کرد: حذف زمین حاصلخیز از کشت، امنیت غذایی را تهدید می کند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان با اشاره به ذخایر کالا در استان، بیان کرد: در حال حاضر ۹۲ هزار تن گندم، ۲۵ هزار تن آرد، ۲۰ هزار تن روغن تصفیه نشده و هزار و ۵۰۰ تن مرغ منجمد ذخیره در استان گیلان داریم و با وضعیت خوبی به استقبال اجرای هدفمندی یارانه ها رفته ایم.

محمدی با بیان اینکه کشت قراردادی در دنیا ۴۰ درصد و در کشور ما زیر ۲ درصد است، ادامه داد: در کشت قراردادی ابتدا نهاده ها را در اختیار کشاورز قرار می دهیم و مبلغی تا زمان برداشت محصول از کشاورزان دریافت نمی شود و در صورت رضایت کشاورز از محصول مبلغ مورد نیاز دریافت شده و در غیر این صورت تنها مبلغ نهاده ها از آنها دریافت می شود.


[ad_2]
منبع
همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان