سهمیه آرد و کود در گیلان کافی نیست

۱۴۰۱/۰۲/۲۴ ۱۱:۰۲ چاپ کد خبر: 165278
[ad_1]

به گزارش خبرنگار مهر، غلامرضا مرحبا پیش از ظهر شنبه در جلسه مجمع نمایندگان استان گیلان با مدیران کل دستگاه های اجرایی در محل دبیرخانه مجمع با بیان اینکه وارث عقب ماندگی تاریخی هستیم و کارهای زیادی انجام نشده است، گفت: نمی توان در مدت زمان کوتاه این کارها را به طور کامل انجام داد.

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به اینکه بدهی وزارت نیرو به بانک مرکزی ۱۶ هزار میلیارد تومان بوده که بیش از یک چهارم بدهی دولت به این بانک مرکزی است، ادامه داد: مشکل این است که وزارت نیرو این مبلغ بدهی را قبول نمی کند و مشکلات زیادی ایجاد می شود.

وی با اشاره به طولانی شدن روند ساخت سدهای لاستیکی در گیلان، عنوان کرد: مشخص نیست با بودجه های اختصاص یافته به این سدها روند ساخت آنها کی به پایان می رسد.

مرحبا با بیان اینکه سهمیه آرد و کود در گیلان کافی نیست، تصریح کرد: با توجه به جمعیت شناور استان این میزان آرد اصلاً کافی نیست و نیازمند تجدید نظر هستیم.

برخورداری ۲۲ درصدی گیلان از کابل خودنگهدار فاجعه است

نماینده فومن و شفت در مجلس نیز در این جلسه با بیان اینکه تلاش مدیران برای رفع مشکلات کافی نیست، گفت: مدیران باید مصرانه و مستمرا پیگیر رفع مشکلات خود در سطح وزارتخانه مربوطه باشند.

خلیل بهروزی فر با اشاره به اینکه برخورداری ۲۲ درصدی استان از کابل خودنگهدار فاجعه است، افزود: این موضوع بیانگر فرسودگی شبکه برق استان و شکنندگی آن بوده و خسارتی که مشترکین خانگی و صنعتی و تولیدی در طول سال می بینند نیز ناشی از آن است.

بسیاری از محصولات کشاورزی مردم گیلان با آب فاضلاب پیربازار آبیاری می شود

نماینده مردم رشت و خمام در مجلس نیز با اشاره به اینکه فاضلاب عامل اصلی سرطان در گیلان است، بیان کرد: علاوه بر زهرابه سراوان، آلودگی زرجوب و گوهر رود نیز عامل اصلی سرطان در استان محسوب می شود.

محمدرضا احمدی سنگری با بیان اینکه بسیاری از محصولات کشاورزی مردم گیلان با آب فاضلاب پیربازار آبیاری می شود، افزود: این موضوع فاجعه است لذا باید پیگیری و ساماندهی این موضوع در اولویت باشد.


[ad_2]
منبع
همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان