[ad_1]

تغییر ساعت رسمی کشور/ مسدودسازی حساب های دلالان غیرمجاز ارزی/ انتصاب جدید در وزارت خارجه/ اصلاح نظام یارانه ها/ مذاکرات وین/ شهادت شیرین ابوعاقله و ... از موضوعات پربازدید و خبرساز تحریریه سیاسی ایسنا بود که جزییات آن در ادامه می آید.

به گزارش ایسنا، خبر تایید طرح "تغییر ساعت رسمی کشور" پس از بررسی های شورای نگهبان در صدر اخبار پرمخاطب امروز قرار گرفت.

هادی طحان نظیف امروز در نشست خبری سخنگوی شورای نگهبان ضمن تشریح نظرات شورا درباره آخرین مصوبات، گفت: طرح «تغییر ساعت رسمی کشور»  مغایر با شرع و قانون اساسی شناخته نشد البته در مرحله قبل ابهاماتی نسبت به این مصوبه وجود داشت که با اصلاحات مجلس این ابهامات از بین رفت. در این طرح بین ساعت رسمی کشور و ساعت کاری کارکنان تفکیک انجام شد. در مورد ساعت رسمی کشور دولت دیگر نمی تواند ساعت را تغییر دهد اما در مورد ساعت کاری کارکنان با توجه به منطقه و جغرافیا دولت می تواند ساعت کاری کارکنان را تغییر دهد. این قانون از ابتدای سال ۱۴۰۲ اجرایی می شود.

وزارت اطلاعات هم ازمسدودسازی حساب های بانکی ۵۴۵ عامل غیرمجاز ارزی و رمزارز خبرداد و اعلام کرد که با رصد و رهگیری های اطلاعاتی این وزارتخانه، ضمن اشراف بر شبکه دلالان غیرمجاز ارزی، معاملات پنهان و مشکوک ارزی و رمزارز کشور، با همکاری بانک مرکزی و با دستور مقام قضائی، حساب های بانکی ۵۴۵ نفر از عوامل غیرمجاز ارزی در سطح کشور شناسایی و مسدود شدند.

همچنین با صدور حکمی از سوی وزیر امور خارجه، رضا عامری به عنوان مدیرکل شورای عالی امور ایرانیان خارج از کشور منصوب شد.

عامری که از دیپلمات های باسابقه کشورمان است تاکنون عهده دار مسئولیتهای مختلفی از جمله سفیر جمهوری اسلامی ایران در کشور های سودان، اریتره و الجزایر و همچنین مدیر کل خاورمیانه وزارت امور خارجه بوده است.

اصلاحات اقتصادی دولت و تغییر در پرداخت نظام یارانه و حواشی و انتقادات مربوط به آن از دیگر موضوعات خبرساز این روزهاست.

در همین رابطه سید محسن دهنوی عضو هیات رییسه مجلس شورای اسلامی با انتشار مطلبی در صفحه توییتر خود هدفمندی یارانه های پنهان و اعطای آن به دهک های نیازمند را برنامه ای عدالت محور و مخالف نگاه لیبرالی دانست و نوشت: اکنون که شخص رئیس جمهور آبرویش را گذاشته و سعی در جبران خرابی های گذشته دارد، عده ای که ما را یاد گلام در گالیور می اندازند با تهمت هایی مثل «تصمیم لیبرالی دولت»، سعی در تضعیف دولت و رییس جمهوری دارند.

همچنین بحث و تبادل نظر پیرامون نحوه ثبت نام جاماندگان از دریافت یارانه در دستورکار کمیسیون های تخصصی مجلس شورای اسلامی قرار دارد.

دیگر اخبار مرتبط را در لینک های زیر دنبال کنید.

تهیه طرحی برای استمرار پرداخت ارز ترجیحی به برخی کالاهای اساسی و دارو

واقعی تر شدن قیمت ها فاصله ثروتمندان با فقرا را کاهش می دهد

تغییر در نظام پرداخت یارانه مشروط به حفظ قیمت ها به نرخ شهریور ۱۴۰۰ است

***

امروز همچنین شبکه بلومبرگ در گزارشی مدعی شده است که تعداد بازرسی های آژانس بین المللی انرژی اتمی از تاسیسات هسته ای ایران در طول یک سال گذشته رکورد شکسته است.

در این گزارش آمده است: برنامه هسته ای ایران در یک سال گذشته با تعداد بی سابقه بازرسی های بین المللی مواجه بوده است، چراکه بازرسان آژانس بین المللی انرژی اتمی قادر بوده اند دسترسی گسترده ای به داده ها و تاسیسات هسته ای در ایران علی رغم تلاش ایران برای ممانعت از این کار داشته باشند.

جن ساکی سخنگوی کاخ سفید هم  با طرح این ادعا که خواسته های ایران مانع اصلی بر سر راه بازگشت به این مذاکرات است، گفته است: ما بر این باوریم که امضای یک توافق منافع تمام طرف ها را تامین خواهد کرد. اگرچه ما اقدامات روسیه در اوکراین و جنگ و تجاوز علیه اوکراین را محکوم کرده ایم اما بزرگ ترین مانع بر سر راه پیشرفت در توافق، ایران است.

اخبار دیگر با محوریت مذاکرات را در لینک های زیر دنبال کنید.

بن بست مذاکرات وین شکسته اما موانع هنوز پابرجا هستند

رایزنی وزیر خارجه قطر با بورل در خصوص مذاکرات هسته ای

رایزنی وزیر خارجه قطر و نماینده آمریکا در امور ایران درباره مذاکرات هسته ای

***

در پی اقدام جنایتکارانه نیروهای رژیم صهیونیستی در به شهادت رساندن خبرنگار شهیده شیرین ابوعاقله، دفتر تسلیت و یادبودی را در محل سفارت  فلسطین در تهران از امروز به مدت سه روز بازگشایی شد.

سفیر عراق در تهران، سفیر مکزیک و سفیر عمان نیز  با حضور در محل سفارت فلسطین این دفتر یادبود را امضا کردند.

سلام الزواوی سفیر فلسطین در تهران در مراسم گشایش دفتر یادبود خبرنگار الجزیره و عروس بیت المقدس و همچنین همزمانی این مراسم با هفتاد و چهارمین سالگرد یوم النکبة اظهار داشت: ما به جامعه بین الملل می گوییم ظلم و سیاست یک بام و دو هوا بس است، شهادت شیرین ابوعاقله ما را از هر گروهی زیر پرچم فلسطین متحد کرد، پرچمی که عنوان حاکمیت و هویت ملی ماست.

به مناسبت (یوم النکبه)، کمیته حمایت از انقلاب اسلامی مردم فلسطین ریاست جمهوری هم در بیانیه ای به شهادت رساندن خبرنگار الجزیره در آستانه روز نکبت نشان دهنده خوی وحشی گری صهیونیست ها دانست.

تحلیل رضا نصری درباره فرسایشی شدن جنگ روسیه و اوکراین و تاثیرات و مخاطرات بین المللی و منطقه ای آن از خبرهای پرمخاطب بامداد امروز بود.

این کارشناس ارشد مسائل بین الملل معتقد است که روسیه موضوع اوکراین را یک موضوع حیاتی برای امنیت ملی خود می داند و اگر تصور کند موفق نخواهد شد از طریق نظامی دولت زلنسکی را ساقط کند، به احتمال زیاد با بمباران وسیع و تخریب زیرساخت ها و شهرهای اوکراین - این کشور را به یک "زمین سوخته" تبدیل خواهد کرد.

وی همچنین معتقد به انتفاع چین و آمریکا از جنگ اوکراین است و توضیح می دهد که اگر روسیه به واسطه کمک های تسلیحاتی و لجیستیکی آمریکا و غرب در رسیدن به اهداف نظامی خود ناکام بماند، معنی اش این است که آمریکا توانسته حتی بدون شلیک مستقیم یک گلوله روسیه را در باتلاق اوکراین زمین گیر کند. در این حالت، طبیعتاً آمریکا سود زیادی برده است. چین نیز - که تا کنون بخاطر هراس از لطمات حیثیتی و نمایش ضعف غیرمنتظره ارتش روسیه - فاصله خود را با مسکو حفظ کرده است، دیگر کشور منتفع از این نزاع خواهد بود.

انتهای پیام


[ad_2]
منبع
همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان