[ad_1]

به گزارش خبرگزاری فارس از لاهیجان، کاظم نظری ظهر امروز در جلسه سیاستگذاری جشنواره تئاتر خیابانی شهروند لاهیجان با بیان اینکه جشنواره خیابانی در سال های گذشته همواره مورد استقبال مردم قرار گرفته است، اظهار کرد: ۱۰ سال از عمر برگزاری جشنواره خیابانی گذشته و به طور یقین در سال های گذشته تجربه زیادی از برگزاری این جشنواره  به دست آمده است.

وی با تأکید بر نقش آموزش گونه تئاتر در کشور گفت: آسیب شناسی سال های گذشته منجر به توسعه شهروندی که یکی از مهم ترین مسائل در تئاتر است توجه شود.

مدیرکل هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی یکی از رویکردهای تئاتر شهروندی را آموزش به شهروندان بومی و غیربومی دانست و افزود: با توجه به ویژگی های جغرافیایی و فرهنگی گیلان و شهرستان لاهیجان انتظار می رود که این اتفاق در جریان برگزاری این جشنواره رخ دهد.

نظری با اشاره به نقش ویژه تئاتر شهروند لاهیجان در کشور بیان کرد: جشنواره تئاتر شهروند لاهیجان به عنوان یک جشنواره تخصصی در کشور مطرح است لذا نگاه اداره کل هنرهای نمایشی وزارت ارشاد به جشنواره های تخصصی با همان دید تخصصی است و با جشنواره های معمولی و بدون بازخورد متفاوت می باشد.

وی از پایان جشنواره های بی کیفیت، در سطح معمولی و بدون بازخورد و نتیجه در سطح کشور خبر داد و گفت: جشنواره تئاتر شهروند لاهیجان یک رویداد شهری است و همه مسؤولان یک شهر موظف به همکاری و همراهی برای برگزاری هر چه بهتر این رویداد هستند.

مدیرکل هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نگاه جزیره ای در برگزاری جشنواره ها توسط مسؤولان و دستگاه های اجرایی را یک آفت دانست و تصریح کرد: مسؤولان باید از برگزاری جشنواره ها به ویژه با محوریت شهروند خودداری کنند زیرا در رویداد اینچنینی رویکرد و نگاه باید بر مبنای همکاری و همراهی میان همه دستگاه باشد.

نظری با بیان اینکه برگزاری جشنواره ها در انتقال فرهنگ، مفاهیم شهری و شهروندی یک منطقه بسیار کمک می کند، تصریح کرد: زمانی به این جایگاه دست خواهیم یافت که هم افزایی و همکاری میان مسؤولان آن شهر وجود داشته باشد، لذا اگر به جایگاهی برسیم که همه دستگاه ها به درکی درستی از اینکه که یک جشنواره می تواند در توسعه مسائل فرهنگی و شهروندی مؤثری باشد دست یابند آنگاه لاهیجان می تواند به عنوان یک الگو و نمونه در این زمینه مطرح شود.

انتهای پیام/۸۴۰۰۷


[ad_2]
منبع
همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان