مردم نگران تامین کالای اساسی نباشند

۱۴۰۱/۰۲/۲۵ ۱۹:۲۰ چاپ کد خبر: 165662
[ad_1]

معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان ملی استاندارد ایران با بیان اینکه جریان ورود و خروج کالای اساسی در بندر امام(ره) خوب است، گفت: مردم نگران در دسترس بودن کالای اساسی نباشند چرا که کالا به اندازه کافی در کشور وجود دارد.

مهدی اسلام پناه یکشنبه در حاشیه بازدید از بندر امام خمینی(ره) خوزستان بیان کرد: باید از رسوب کالاهای اساسی جلوگیری شود، این موضوع از ۲ سال گذشته با جدیت پیگیری شده است.

وی گفت: دولت سیزدهم اقداماتی برای روان سازی ورود و خروج کالای اساسی از بنادر مهم کشور انجام داده است.

معاون رئیس جمهور افزود: مواد اولیه برای واحدهای تولیدی تبدیلی و واحدهای روغن کشی و بسته مواد اولیه به وفور وجود دارد که موجبات آرامش بازار است.

رییس سازمان ملی استاندارد ایران بیان کرد: در این شرایط  اجرای طرح مردمی سازی یارانه ها وجود کالای اساسی به اندازه کافی در کشور بسیار خوب است.

اسلام پناه افزود: برای روان سازی هر چه بیشتر ترخیص کالای اساسی از بندر باید یک نمونه گیری واحد از کالاها انجام شود تا سرعت ترخیص کالا افزایش یابد.

معاون رئیس جمهور بیان کرد: یکسری مسائل در خصوص روان سازی ترخیص کالا از بندر امام (ره) باید در  سطح ملی پیگیری شود به عنوان مثال یکسری آزمایشات به تهران ارسال می شود برای کوتاه کردن زمان ترخیص کالا این آزمایشات باید در منطقه انجام شود.

وی اظهار داشت:  شرایطی را برای استقرار نهادهای آزمایشگاهی همکار باید ایجاد کنیم و نتایج آن ها را اعتبار بخشی کنیم، تا وارد کنندگان در این شرایطی که جنگ روسیه و اوکراین است به راحتی کالای مورد نیاز را تأمین کنند.

رئیس سازمان ملی استاندارد ایران امروز در سفر یکروزه خود به خوزستان از بندر امام (ره) خوزستان و وضعیت ذخیره کالاهای اساسی و ترخیص آن ها بازدید کرد./ایرنا


[ad_2]
منبع
همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان