[ad_1]

ایسنا/فارس معاون مطبوعاتی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه کتاب در دوره کرونا خود را باز تولید کرد، گفت: خدمات کتابخانه های عمومی پیشران حوزه فرهنگ کشور است. 

فرشاد مهدی پور عصر چهارشنبه ۲۸ اردیبهشت در آیین اختتامیه همایش بین المللی "طراحی و توسعه خدمات کتابخانه های عمومی؛ الگوها، تجربه ها، ایده ها" گفت: نهاد کتابخانه های عمومی کشور بعنوان ساختاری که از نهادهای عمومی کشور به شمار می رود در حال خدمت رسانی است.

او افزود: روشن است در باب امر کتاب به عنوان میراث دینی و فرهنگی هرچقدر آن را قدر بداریم، برکات بسیاری برای کشور خواهد داشت. 

معاون مطبوعاتی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به برگزاری همایش فوق، گفت: این رویداد ابتکاری بدیع در حوزه بین المللی و بینافرهنگی است و اقدامی موثر بوده و می تواند قدرت نرم جمهوری اسلامی را گسترش دهد.

به گفته مهدی پور، نهاد کتابخانه های عمومی کشور به عنوان یکی از مهم ترین سامانه ها و سازمان ها، در حوزه جهاد تبین نقش آفرین است، چرا که کتاب مهم ترین گنجینه ای است که می توانیم به وسیله آن با دیگران گفت وگو و بحث کنیم.

او تصریح کرد: اساسا بدون پیوند نداشتن حوزه کتاب با رسانه هر فعالیتی محال است، زیرا حوزه اطلاع رسانی و کتاب به شدت در حوزه آکادمیک با یکدیگر نزدیک است. البته در حوزه جهاد تبیین می شود با اصحاب رسانه بیشتر گفت وگو کنیم.

معاون مطبوعاتی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: طیف وسیع کشورهایی که در این همایش شرکت کرده بودند نشان از توان دیپلماسی فرهنگی جمهوری اسلامی دارد. 

مهدی پور با بیان اینکه کتاب در دوره کرونا خود را باز تولید کرد، افزود: خدمات کتابخانه های عمومی پیشران حوزه فرهنگ کشور است. 

به گفته او، با توجه به اینکه در دانشگاه ها، پژوهش گاه ها و مراکز اجرایی و غیراجرایی واحدی برای کتاب داریم، هرچقدر در متن سیاست گذاری نقش داشته باشند کشور بهتر اداره می شود.

معاون مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی همچنین عنوان کرد: پلتفرم های متعددی داریم که اختصاصی زیست بوم ماست. با امکاناتی که به واسطه حوزه آموزش و پرورش فراهم شده است باید به اقتضائات بومی رشد و بالندگی بیشتری داشته باشیم.

مهدی پور توانمندسازی و رشد کتابداران به جهت اینکه روش های جدیدی را داشته باشند حائز اهمیت دانست و افزود: لزوم دسترسی مردم به کتابخانه ها بدین خاطر دارای اهمیت است و ما در هیچ کشوری شاهد این نیستیم که رهبر آن کشور این میزان تعلق خاطر و توجه به کتاب داشته باشد لذا باید بتوانیم آنرا در بدنه مردم به جریان بینداریم.

انتهای پیام


[ad_2]
منبع
همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان