[ad_1]

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی گفت: در شرایط فعلی کشور نیازمند اصلاح اقتصادی است با اختصاص کالا برگ الکترونیکی در توزیع یارانه ها تورم مهار و تولید داخلی حمایت می شود.

نماینده مجلس: در شرایط فعلی کشور نیازمند اصلاح اقتصادی است

جبار کوچکی نژاد ارم ساداتی در مورد بیانیه حزب اتحاد ملت ایران اسلامی اقدام دولت برای تغییر سیاست ارز ترجیحی افزود: حل مشکلات معیشتی مردم دغدغه مجلس و دولت بوده است و در شرایط فعلی هم کشور نیازمند این اصلاح اقتصادی بود و اختصاص کالا برگ الکترونیکی علاوه بر حمایت از تولید داخلی مانع رشد نقدینگی در بازار می شود و تورم را مهار می کند.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با اشاره به دهک بندی های یارانه ای اظهار داشت: دولت باید به سطح دهک های جامعه توجه بیشتری کند زیرا دهک های ۳ تا ۹ یک رقم یارانه دریافت می کنند این تقسیم بندی نیاز به اصلاح دارد و باید در دستور کار دولت قرار گیرد.

نماینده مردم رشت با مثبت ارزیابی کردن اصلاح اقتصادی دولت سیزدهم خاطر نشان کرد: این جراحی اقتصادی باید با آرامش صورت گیرد مجلس  هم در این مسیر به دولت کمک می کند و دولت باید مراقبت کند که مردم در تغییر سیاست یارانه ای آسیب نبینند و ارزش پول ملی هم کاهش نیابد.

کوچکی نژاد با بیان اینکه در دولت های گذشته اصلاح ساختار اقتصادی صورت نگرفت، تاکید کرد: در شرایط کنونی اقتصاد کشور، راهی جز ساماندهی یارانه ها نداشتیم باید از این مسیر عبور کنیم و با اختصاص یارانه به دست مصرف کنندگان واقعی دست دلالان این حوزه را قطع کنیم.

 وی افزود: دولت برای مهار تورم باید اصلاح ساختار اقتصادی انجام دهد اما توجه کند که این جراحی اقتصادی باید به صورت تدریجی انجام شود طبیعی است که این اقدام تبعاتی دارد اما با مدیریت صحیح این طرح مردم نگرانی کمتری دارند.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه با بیان اینکه دولت باید این اصلاح اقتصادی را ادامه دهد، تصریح کرد: تامین کالاهای اساسی وظیفه دولت است و در این زمینه بنا بر گزارشات کمبودی نداریم مردم هم در این زمینه نگرانی نداشته باشند و بدانند که دستاورد این اصلاح اقتصادی به نفع همگان خواهد بود.

منبع: ایرنا

۰

[ad_2]
منبع
همرسانی کنید:
برچسب‎ها : جبار کوچکی نژاد

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان