[ad_1]

ایسنا/خوزستان نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری گفت: خوشبختانه مسئولان خوزستانی در هفته گذشته به میزبانی نماینده ولی فقیه و امام جمعه و حضور همه ائمه جمعه استان، نمایندگان خبرگان و مجلس، گردهم آمدند و ۵ چالش اصلی خوزستان و راه حل عملی آن ها در دستور کار قرار گرفت و برای این کار نیز مقرر شد دبیرخانه ای تشکیل شود.

آیت الله عباس کعبی امروز (۳۰ اردیبهشت) در خطبه نماز جمعه اهواز، اظهار کرد: امام علی (ع) می فرمایند که تقوای الهی کلید حل مشکلات و اصلاح و ذخیره آخرت است. نماز جمعه محل دعوت به ایمان، تقوا و عمل صالح و دعوت به وحدت و همدلی و برادری و بندگی خداوند، قرارگاه فرهنگی و مرکز خدمت برای حل مشکلات مردم است.

به گزارش ایسنا، وی در ادامه عنوان کرد: خوشبختانه مسئولان خوزستانی در هفته گذشته به میزبانی نماینده ولی فقیه و امام جمعه و حضور همه ائمه جمعه استان، نمایندگان خبرگان و مجلس، گردهم آمدند و ۵ چالش اصلی خوزستان و راه حل عملی آن ها در دستور کار قرار گرفت. برای این کار دبیرخانه ای تشکیل و قرار شد که هر ۴۵ روز یکبار این جلسه تشکیل شود.

آیت الله کعبی ادامه داد: تا با وحدت، تقسیم کار و بررسی های کارشناسی، همت، عزم و حمایت رئیس جمهور، شاهد حل معضلات و مشکلات خوزستان باشیم. خوزستانی که مردم آن چهل سال است پای مکتب اهل بیت و امام و انقلاب ایستاده اند و شهدای زیادی تقدیم کرده اند.

نماینده خوزستان در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به روز ملی جمعیت گفت: ۳۰ اردیبهشت ۹۳ سیاست های کلی جمعیت توسط رهبری ابلاغ شد.عمل به سیاست های جمعیت براساس اصل ۵۷ قانون اساسی از نظر شرعی و قانونی، الزام آور است و عمل به آن واجب شرعی است و تخلف از آن جایز نیست چه در سطح ملی و چه استانی. سیاست های کلی رهبری باید اجرایی شود و البته نظارن بر آن نیز برعهده رهبری است که به مجمع تشخیص مصلحت نظام سپرده شده است.

آیت الله کعبی ادامه داد: در سیاست های کلی نظام ما چند اصطلاح دین، شریعت، ملت و منهاج را داریم. دین یعنی مجموعه معارف اخلاقی و فقهی. بخشی از معارف اسلام شریعت است و بخشی از شریعت، فقه است. زیرمجموعه شریعت نیز ملت است و زیرمجموعه ملت، خط مشی ها و تدبیرها است که در قرآن به آن منهاج یعنی روش گفته می شود. یکی از این سیاست های بسیار مهمی که رهبری ابلاغ کرده اند، سیاست های کلی جمعیت است که البته در ۱۳ بند ابلاغ شده است.

وی در خصوص ۱۳ بند سیاست های کلی جمعیت گفت: سیاست های کلی جمعیت برای رشد اقتصادی و اجتماعی کشور و تقسیم کار بین دستگاه های زیربط است و پایش اجرای آن مطالبه رهبری برای جلوگیری از آینده ای هولناک است که نه تنها واجب است بلکه بالاتر از آن است. اجرای این سیاست ها مجاهده فی سبیل الله است.

نماینده خوزستان در مجلس خبرگان با اشاره به جزئیات سیاست های افزایش جمعیت، عنوان کرد: با وجود گذشت ۸ سال از ابلاغ این سیاست ها انتظار همچنان پابرجاست و علی رغم اقدامات شایسته نخبگان حوزه و دانشگاه و نهادهای مردمی، متاسفانه بندهای سیزده گانه سیاست های جمعیت، تاکنون در حد مطلوب عملیاتی نشده است.

آیت الله کعبی گفت: نکته دوم رفع موانع ازدواج است. تسهیل و ترویج تشکیل خانواده، فرزندآوری، کاهش سن ازدواج، حمایت از زوجین، توانمندسازی انان در تامین هزینه زندگی و تربیت نسل کارآمد در بند دوم آمده است و نیاز به عزمی ملی دارد. نیاز به فعال سازی مساجد، مدارس، خانواده، رسانه ها و نخبگان و فرهنگسازی داریم. بند سوم این سیاست، ترویج فرزندآوری و تربیت نسلی تمدن ساز و انقلابی بوده و حمایت از زوجین جوان فریضه ای قطعی است.

ادامه دارد


[ad_2]
منبع
همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان