[ad_1]

برنامه های رئیس جمهور/ بازار بورس/ ریزگردها/ یارانه و... از موضوعات پربازدید و خبرساز تحریریه سیاسی ایسنا بود که جزییات آن در ادامه می آید.

به گزارش ایسنا، اظهارات امروز رئیس جمهور در همایش نخستین رویداد بین المللی خصوصی سازی در اقتصاد ایران مبنی بر اینکه "قرار است تصمیم های سختی بگیریم" در صدر اخبار پرمخاطب امروز بود.

آیت الله سید ابراهیم رئیسی در بخشی از این همایش با بیان این که قرار است در کشور تصمیم های سختی بگیریم، اظهار کرد: شاید برخی موافق این موضوع نباشند، اما اگر با نگاه نقادانه به کارها نگاه کنند اشکالی ندارد ما را رهنمود می کند به افق روشنی که پیش روی اقتصاد است.

رئیس جمهور در آخرین روز از برگزاری سی و سومین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران هم با حضور در مصلی امام خمینی(ره) از بخش های مختلف آن بازدید کرد. که در این بازدید ناشران و فعالان حوزه نشر در خصوص دغدغه های حوزه کتاب با رئیس جمهور گفت وگو کردند.

همچنین قرار است آیت الله سید ابراهیم رئیسی در تداوم دیپلماسی همسایگی دولت مردمی و برای گسترش تعاملات اقتصادی، سیاسی و فرهنگی، به دعوت رسمی «هیثم بن طارق آل سعید» سلطان عمان، روز دوشنبه دوم خرداد در راس هیاتی بلندپایه عازم مسقط پایتخت این کشور شود.

ملاقات رسمی در کاخ العلم، دیدار دوجانبه با «هیثم بن طارق آل سعید» سلطان عمان، امضای چند سند همکاری، دیدار با ایرانیان مقیم و دیدار با تجار و فعالان اقتصادی عمانی از جمله برنامه های سفر یک روزه آیت الله رئیسی به این کشور است.

علی نجفی سفیر ایران در مسقط در آستانه سفر رئیس جمهور به عمان توییتی را به دو زبان عربی و فارسی منتشر کرد و نوشت: همسایگان در اولویت _ عمان در سیاست همسایگی جمهوری اسلامی ایران در اولویت _ توسعه روابط اقتصادی دراولویت _ دراستقبال سفر ریاست جمهوری به عمان.

گزارش ایسنا از سفرنامه آذربایجان غربی رئیس دولت سیزدهم را هم میتوانید اینجا بخوانید.

آذربایجان غربی مقصد بیست ویکمین سفر استانی رئیس دولت سیزدهم بود. سیدابراهیم رئیسی در این سفر یک روزه از پروژه ها و طرح های عمرانی و خدماتی استان بازدید و با اقشار مختلف مردم دیدار و گفت وگو و در پایان سفر خود در جلسه شورای اداری و نشست خبری شرکت کرد. رئیس قوه مجریه در این سفر علاوه بر تصویب ۱۵۷ مصوبه برای پیشرفت استان، وعده داد که صندوق توسعه و پیشرفت برای رفع مشکلات ایجاد خواهد شد.

هشدار قوه قضائیه به فعالان بازار بورس از دیگر اخبار پر بازدید امروز بود.

معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه در هشداری پیامکی که به شهروندان ارسال کرده است، هشدار داد که به هیچ عنوان کد بورسی خود را در اختیار دیگران قرار ندهند.

از دیگر موضوعات خبری پربحث این روزها مسئله ریزگردهاست.

در همین رابطه محمدصادق کوشکی استاد دانشگاه با بیان اینکه ابزار دیپلماتیک در مساله ریزگردها جوابگو نیست، گفت: مگر اینکه ما متحد شویم و فشار جدی به ترکیه بیاوریم که از طریق الزام قدرت، ترکیه پروژه ها را متوقف و یا تعطیل کند و خروجی آب به گونه ای باشد که بحران ریزگردها تشدید نشود.

همچنین محمد جواد عسکری رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی با بیان این که کانون ریزگردها به دلیل خشکسالی های پی در پی به اطراف تهران رسیده است، گفت: کمیسیون بهداشت و درمان مجلس از تمامی ابزارهای نظارتی خود برای حل مشکل گرد و غبار در کشور استفاده می کند و ما حداکثر فشار خود را به دستگاه های متولی می آوریم تا به نقطه مطلوب برسیم.

در پی پرداخت یارانه کالاهای اساسی بعد از اجرای اصلاح نظام پرداخت یارانه هم محمدرضا پورابراهیمی رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس تأکید کرد که همه آحاد جامعه به جز درصدی امکان استفاده از یارانه را خواهند داشت و مشمول دریافت کالاهای اساسی می شوند، پس نگران نباشند.

از طرف دیگر محسن کوهکن نماینده سابق مجلس معتقد است که تداوم شرایط گذشته در پرداخت یارانه ها خیری برای مردم نداشت.

انتهای پیام


[ad_2]
منبع
همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان