سلام فرمانده

۱۴۰۱/۰۳/۰۱ ۰۳:۵۰ چاپ کد خبر: 167002
[ad_1]


به گزارش خبرگزاری فارس کمیل خجسته در یادداشتی نوشت: وقتی برای پاسخ به سوالات رساله ام درخصوص ماجراهای سیاسی و نسلی در دهه هشتاد با آقای تاجزاده گفتگو میکردم ایشان در یک جا اذعان کرد که «در یکی از جلسات حزب مشارکت به این نتیجه رسیدیم که هیئت رزمندگان توانسته گوی سبقت را در جذب بدنه مردمی برباید.» و در اواسط دهه هشتاد هم سرانجام کسی رای آورد که بیشترین شعارهای آرمانخواهانه و انقلابی را داد. حتی سال ۸۸ همین جریان که ۸۴ شکست خورده بود با شعار #نخست_وزیر_امام وارد عرصه رقابت انتخاباتی شد. 

اهمیت این حرف آنجا بود که هم ایشان و هم دیگر هم حزبی هایشان مدتها معتقد به این بودند که نسل سوم انقلاب پشت به آرمان های انقلاب کرده و امام را باید به موزه تاریخ سپرد. آن ها اسم این دوره را با اقتباس از برینتون، ترمیدور و شرایط #گسست_نسلی نام گذاشته بودند.

 این داستان امتداد و گسست نسلی همیشه مهم بوده و به همین دلیل #سلام_فرمانده مهم است. چون یک نسل وقتی خود را در قالب یک سرود می پذیرد می توان از دل آن نشانه های گسست یا امتداد نسلی و هویت را درک کرد.

سلام فرمانده یک نماد برای شناختن و اهمیت دادن به نسل چهارم و پنجم است.

اما به چند نکته هم باید توجه کرد:
۱. این سرود یک تک پدیده نیست. این نشان دهنده ی وجود یک جریان است. البته با توجه به گسترگی و فراگیریش یک اوج هست اما این کار در امتداد ماشین زمان #مطیعی، مداد رنگی #هلالی و سرودهای پیشین است و البته که کارهای جدید سرود هم در حال وایرال شدن است و درست گفت آقای #پویانفر همه در یک جبهه هستند و سبد مصرف فرهنگی کودک و نوجوان ایرانی در حال غنی شدن است.
۲. هر چند که فقط ما نیستیم که به این مصرف فرهنگی کودکانمان توجه داریم. دیگرانی هم هستند که برای آنها برنامه دارند. بمباران قدرتمند موسیقی بی تی اس ، ساسی، انیمه ها و مانگاها و طراحی دوره های آموزشی مبتنی بر ۲۰۳۰... هوشمندانه آن رژیم مصرف را آماج تهاجم قرار داده است.
۳. این خیلی مدل درستی است. کار خودجوش موفق که توسط آنتن حمایت بشود. #بی تی اس گروهی است که در صحن سازمان ملل سال پیش اجرا کرد. امکانی که شاید برای یک یا دو گروه و فرد دیگر ایجاد شده باشد.
اما باید در امتدادش مراقب اثر و اثرگذاریش بود که حتما متولیانش به آن توجه دارند.
۴. یک جریان هر آن گسترده بودنش، زنده بودن، فراگیربودنش را هربار معجزه وار نشان می دهد. یکبار با #حججی، یکبار با یک سرود و....
خوش به حال آنانی که یاور این جریان می شوند مثل #حاج_قاسم.

انتهای پیام/









این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید




[ad_2]

منبع
همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان