[ad_1]

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، رقابت های لیگ دسته اول فوتبال کشور به چهار هفته پایانی اش رسید و این در حالی است که دو تیم مس کرمان و ملوان انزلی در بالای جدول شانه به شانه هم پیش رفته و فاصله مناسبی با تعقیب کنندگان پیدا کرده اند تا از حاشیه امنیت خوبی در جدول بهره مند باشند. 

همین فاصله باعث شده تا بتوان آن ها را از هم اکنون در لیگ برتر دید، اما هنوز روی کاغذ صعود این دو تیم به لیگ برتر قطعی نشده است. 

در صورتی که ملوان و مس نتایجی مشابه نیم فصل اول کسب کنند ملوان می تواند ۱۲ امتیاز کامل ۷۴ امتیاز شود و به عنوان تیم اول به لیگ برتر صعود کند. 

مس هم در صورت کسب نتایج مشابه دور رفت لیگ یک ۶۹ امتیازی خواهد شد و به عنوان تیم دوم خواهد توانست به لیگ برتر صعود کند. 

در هفته سی و یکم لیگ دسته اول مس کرمان که با ۶۲ امتیاز و تفاضل گل بهتر نسبت به ملوان در صدر جدول قرار دارد خارج خانه به مصاف استقلال خوزستان می رود و ملوان که با همین میزان امتیاز و تفاضل گل ضعیف تر نسبت به مس کرمان در رده دوم قرار دارد و در هفته سی و یکم میزبان استقلال ملاثانی می باشد؛ و نزدیک ترین تعقیب کننده به دو تیم صدرنشین، آرمان گهر سیرجان است که با ۵۴ امتیاز و ۸ امتیاز اختلاف نسبت به آن ها در رده سوم قرار دارد. 

در صورتی که آرمان گهر در هفته سی و یکم مقابل میهمان خود شمس آذر قزوین شکست خورده و یا حتی مساوی کند، هر کدام از دو تیم مس کرمان و ملوان در صورت پیروزی برابر حریفان خود در همین هفته صعودشان را به لیگ برتر قطعی خواهند کرد و در غیر این صورت این رقابت جذاب و فشرده به هفته های آینده موکول می شود. 

به جز مس کرمان، ملوان و آرمان گهر، خیبر خرم آباد تنها تیمی است که همچنان روی کاغذ شانس صعود دارد، اما این شانس به اندازه ای ضعیف هست که بتوان آن را نادیده گرفت. 

در انتهای جدول نیز پس از قطعی شدن سقوط تیم های ماشین سازی تبریز و شاهین بوشهر به لیگ دسته دوم، از بین تیم های رایکا بابل، سایپا، ویستا توربین و استقلال ملاثانی و غیره یک تیم می بایست با لیگ دسته اول خداحافظی کند و باید منتظر ماند و دید قرعه به نام کدام تیم در خواهد آمد. 

برنامه کامل دیدارهای هفته سی و یکم لیگ دسته اول به شرح ذیل است: 
قشقایی شیراز- شهرداری آستارا - ساعت ۱۹- ورزشگاه حافظیه شیراز
آرمان گهر سیرجان- شمس آذر قزوین- ساعت ۱۹- - ورزشگاه امام علی (ع) سیرجان
شهرداری همدان -خوشه طلایی ساوه - ساعت ۱۹- - ورزشگاه شهید حاجی بابایی همدان
رایکا بابل -مس شهر بابک - ساعت ۱۹- - ورزشگاه هفتم تیر بابل
ویستا توربین تهران- پارس جنوبی جم- ساعت ۱۹- - ورزشگاه غدیر تهران
استقلال خوزستان- مس کرمان - ساعت ۱۹- - ورزشگاه تختی خرم آباد
ملوان بندرانزلی- استقلال ملاثانی - ساعت ۱۹- - ورزشگاه تختی انزلی
ماشین سازی تبریز -سایپا تهران - ساعت ۱۹- - ورزشگاه شهید سردار سلیمانی تبریز
شاهین شهرداری بوشهر- خیبر خرم آباد - ساعت ۱۹:۳۰- - ورزشگاه شهید مهدوی بوشهر

به گزارش فارس، در این دیدار ملوان بندرانزلی امکان حضور هوادارانش را در استادیوم زنده یاد سیروس قایقران را خواهد داشت. 

انتهای پیام/۸۴۰۰۸


[ad_2]
منبع
همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان