[ad_1]

انتصاب دستیار رئیس جمهور در امر مردمی سازی دولت/ طرح شفافیت قوای سه گانه/ تخلفات راهنمایی و رانندگی/ قیمت حامل های انرژی و... از موضوعات پربازدید و خبرساز تحریریه سیاسی ایسنا بود که جزییات آن در ادامه می آید.

به گزارش ایسنا، انتصاب سید احمد عبودتیان به عنوان «دستیار رئیس جمهور در امر مردمی سازی دولت» در صدر اخبار پرمخاطب امروز قرار گرفت.

آیت الله سید ابراهیم رئیسی در حکمی سید احمد عبودتیان را به عنوان «دستیار رئیس جمهور در امر مردمی سازی دولت» منصوب و همه مقامات و دستگاه های دولتی را در راستای تحقق انتظارات پیوست این حکم، مکلف به همکاری با وی کرد.

در حکم رئیس جمهور آمده است: امیدوارم به منظور ایجاد «تحول مردم پایه و عدالت محور با تأکید بر ظرفیت جوانان» و «ارتقای اعتماد و امید مردم به دولت» از طریق «افزایش نقش و مشارکت مردم در اداره امور کشور»، «توسعه کارآمدی دولت در حل مسائل کشور به پشتوانه مردم» و «غلبه بر سازوکارهای ناکارآمد، پرهزینه و زمان بر بروکراتیک» در پیشبرد اهداف «دولت مردمی» در چارچوب قوانین و مقررات کشور، مجدانه کوشا باشید.

دیگر اخبار مرتبط را می توانید در لینک های زیر بخوانید.

کمیته صیانت از حقوق مردم تشکیل می شود

هیئت نظارت و بازرسی حفظ حقوق شهروندی باید فعال شود

دولت باور دارد مردم باید در جریان امور قرار بگیرند

جامعه اسلامی بدون حضور مردم ناقص می ماند

***

امروز همچنین نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی طرح شفافیت قوای سه گانه و دستگاه های اجرایی و سایر نهادها، نمایندگان در مصوبه ای سازمان انرژی اتمی را معاف از اجرای این قانون کردند.

حجت الاسلام و المسلمین محمد مصدق معاون اول قوه قضاییه هم با اشاره به اینکه بیش از ۱۰ سال است که لایحه جرم زدایی و قضازدایی در مجلس مطرح شده است، برجرم زدایی از تخلفات راهنمایی و رانندگی تاکید کرد و گفت: برخی موضوعات مربوط به تخلفات راهنمایی و رانندگی که امروزه به عنوان جرم تلقی شده است، باید جرم زدایی و به کمیسیون های مربوطه یا شورای حل اختلاف واگذار شود.

درپی انتشار مطالبی در خصوص افزایش قیمت حامل های انرژی، مالک شریعتی نیاسر عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی، تاکید کرد: نه مجلس مجوزی برای افزایش قیمت حامل های انرژی داده است و نه دولت چنین قصدی دارد. تعیین قیمت های حامل های انرژی  در لایحه بودجه سنواتی صورت می گیرد. بودجه ۱۴۰۱ نیز بدون هیچ افزایش قیمتی در حوزه سوخت و حامل های انرژی بسته شده است.

در همین رابطه علی بهادری جهرمی سخنگوی دولت هم تاکید کرد که دولت هیچگونه تصمیم یا حتی برنامه ای برای افزایش قیمت بنزین یا سایر فراورده های نفتی وجود ندارد.

همچنین با توجه به مرگ توله یوزپلنگ های «ایران» سمیه رفیعی رئیس فراکسیون محیط زیست مجلس شورای اسلامی با اشاره به جلسه روز گذشته فراکسیون محیط زیست و کمیسیون اصل ۹۰ گفت: دیروز جلسه ای دو و نیم ساعته در این خصوص برگزار شد و به طور مفصل موضوع را مورد رسیدگی قرار دادیم. اما پاسخ های مطرح شده از سوی محیط زیست قانع کننده نبود.

مشکلات مربوط به تشدید ریزگردها در کشور نیز از دیگر موضوعات خبری پرمخاطب این روزهاست.

تغییر اقلیم، کمبود بارش و خشکسالی، کاهش پوشش گیاهی، خشک شدن دریاچه ها و تالاب ها، سدسازی و در نهایت بیابان زایی از عوامل اصلی بروز و گسترش این پدیده هستند. از گذشته برای مقابله با ریزگردها در کشور، کاشت درخت و مالچ پاشی در دستور کار بود، اما نه کاشت درخت آنقدر گسترده بود و نه دیگر مالچ پاشی جواب داد.

گزارش ایسنا در این باره با عنوان "«دستور ویژه»، ریزگردها را فرو می نشاند؟" را می توانید اینجا بخوانید.

کاظم دلخوش نماینده صومعه سرا در مجلس شورای اسلامی هم دلیل گرد و غبار آزار دهنده امروز را کوتاهی دولت ها در حفظ اراضی مردم دانشته و می گوید: کشورهای همسایه، آب های کشور را می برند و بیشترین دلیل هجوم گرد و غبار به دلیل سدهایی است که در جوار کشور ما احداث کرده اند.

گفت و گوی ایسنا با مهرداد ویس کرمی عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس درباره وضعیت مدارس و شیوه های آموزشی هم از خبرهای پرمخاطب بامداد امروز بود که متن کامل آن را می توانید در این لینک بخوانید.

* گزارش کامل ایسنا از جلسه علنی امروز (یکشنبه) یکم خرداد ماه ۱۴۰۱ مجلس شورای اسلامی را می توانید اینجا ببینید.

انتهای پیام


[ad_2]
منبع
همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان